اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان بافق:

کمیسیون پرواز سازمان هواپیمایی موافق احداث فرودگاه در بافق نیست

فرماندار شهرستان بافق گفت: کمیسیون پرواز سازمان هواپیمایی هنوز موافقت خود را برای احداث فرودگاه در این شهرستان اعلام نکرده است.

کمیسیون پرواز سازمان هواپیمایی موافق احداث فرودگاه در بافق نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، مهدی دهقان‌خاوری ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: احداث فرودگاه در شهرستان بافق نیازمند تأییدیه کمیسیون پرواز سازمان هواپیمایی است اما این کمیسیون هنوز موافقت خود را با راه‌اندازی فرودگاه در این شهرستان اعلام نکرده است.

وی اضافه کرد: این کمیسیون باید مجاب شود و براساس مدارک فنی و منطقی، نیاز مناطق به فرودگاه‌ها را تأیید کند اما در مورد بافق این توجیه صورت نگرفته است.

دهقان‌خاوری ادامه داد: البته در حال حاضر یک تیم متخصص پیگیری این موضوع را در بافق انجام می‌دهند تا بتواند توجیه لازم را برای احداث فرودگاه در این شهرستان به کمیسیون پرواز ارائه دهند.

فرماندار شهرستان بافق نظر مخالف این کمیسیون را منطقی دانست و تصریح کرد: بافق به دلیل بهره‌مندی از معادن بسیار و تردد نیروها و سرمایه‌های انسانی از دو فاکتور مهم برای راه‌اندازی فرودگاه برخوردار است.

وی ادامه داد: ما نیز تلاش می‌کنیم تا با ورود بخش خصوصی و بدون نیاز به مصوبه دولت در احداث فرودگاه، بافق را به نقطه مطلوب یک شهر ایده‌آل برسانیم.

دهقان‌خاوری با اشاره به پیشرفت‌های صنعتی شهرستان بافق تاکید کرد: این شهر باید از همه لحاظ شهری توسعه یافته شود و زیرساخت‌های  توسعه صنعتی در آن به خوبی فراهم گردد.

فرماندار شهرستان بافق با اشاره به مکانیسم مالی عوارض دو درصد سنگ‌آهن مرکزی بافق خاطرنشان کرد: این عوارض خاص است و درآمد سنگ آهن به یک حساب کاملاً دولتی که خزانه افتتاح کرده است، واریز می‌شود.

وی گفت: دیوان محاسبات از غیرقانونی بودن پرداخت عوارض از محل صادرات این شرکت خبر داده است اما کمک‌هایی که سنگ‌آهن به بافق می‌کند جدای از عوارض است و به حساب عوارض نوشته نمی‌شود.

انتهای پیام/2464/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول