اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت و ارزشیابی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

پزشکان و بیماران شیرازی مراقب کلاهبرداران باشند

رئیس اداره نظارت و ارزشیابی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پزشکان و بیماران شیرازی هشدار داد که مراقب پیامک یا تماس تلفنی کلاهبرداران باشند.

پزشکان و بیماران شیرازی مراقب کلاهبرداران باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علیرضا منصوری اظهار داشت: گزارش‌هایی را از طرف مطب‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، بخش‌های بستری، مراکز پاراکلینیک مانند آزمایشگاه و رادیولوژی دریافت کردیم که بر اساس آن افراد سودجو از طریق ملاقات حضوری، ارسال پیامک و یا مکالمه تلفنی خودشان را از طرف مجموعه دانشگاهی یا دیگر سازمان‌های نظارتی معرفی و به بهانه‌های مختلف طلب واریز وجه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این سودجویان پس از برقراری ارتباط با بیمار یا بستگانش خواستار دریافت شماره کارت عابربانک، شماره حساب و دیگر مشخصات بیمار شده و در برخی موارد نیز به پزشکان مراجعه کرده‌اند و مدعی شده‌اند که به طور مثال تابلویی از طرف دانشگاه برایتان ساخته‌ایم، پول را به این شماره حساب واریز کنید تا آن را تحویل دهیم.

منصوری با اشاره با اینکه این مسئله کلاهبرداری است و عوامل آن تحت پیگیری و تعقیب قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: بر این اساس از تمام اساتید، پزشکان، جامعه پیراپزشکی و بیماران می‌خواهیم که مراقب این کلاهبرداری‌ها باشند و در صورت لزوم از طریق مبادی قانونی نسبت به پی‌گیری مسائل خود اقدام کنند.

منصوری تصریح کرد: تمام افراد باید به این نکته توجه جدی داشته باشند که اطلاعات شخصی از جمله شماره حساب و شماره کارت عابربانک خود را به هیچ‌وجه در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و یا از واریز وجه به افراد ناشناس به هر دلیلی که از طرف آنها عنوان می‌شود، خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه این‌گونه کلاهبرداری‌ها به طور معمول به صورت تلفنی یا پیامکی انجام می‌شود، گفت: این مسئله از طریق مراجع قانونی در حال پی‌گیری است و از طرف معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان نظام پزشکی نیز اطلاع‌رسانی کامل به منظور پیشگیری انجام شده است.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول