اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کشف 90 فقره کلاهبرداری در ملکان

کلاهبرداری با نام «برادرزاده نماینده سابق ملکان» در شهرستان ملکان

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان ‌شرقی از شناسایی و دستگیری یک نفر کلاهبردار حرفه‌ای در شهرستان ملکان خبر داد.

کلاهبرداری با نام «برادرزاده نماینده سابق ملکان» در شهرستان ملکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از پایگاه خبری پلیس، صابر عباس‌زاده اظهار کرد: بنا بر اعلام پلیس آگاهی شهرستان ملکان، در پی افزایش وقوع کلاهبرداری در این شهرستان توسط فردی با عنوان مامور جهادکشاورزی و همچنین معرفی خود به عنوان برادرزاده نماینده سابق ملکان با خودروهای سواری مختلف، موضوع در دستور ویژه این یگان قرار گرفت.

وی گفت: پس از تحقیقات و بررسی‌های همه‌جانبه مشخص شد متهم با سوار کردن کشاورزان پیرمرد با عنوان اینکه برای آنها کود شیمیایی تهیه می‌کند مبالغی از آنان اخذ و به بهانه‌های واهی مال باخته را از خودرو پیاده و متواری می‌شود.

عباس‌زاده اضافه کرد: با شیوه‌های خاص پلیسی متهم شناسایی و اطلاع حاصل شد فرد مورد نظر با خودرو سمند وارد شهر شده و باز هم یک نفر پیرمرد را سوار خودرو کرده و قصد کلاهبرداری از آن شخص را دارد.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: بلافاصله عوامل در محل مورد نظر حاضر و با انجام گشت زنی‌های غیرمحسوس خودرو مذکور شناسایی و مسیر مسدود و راننده به محض مشاهده ماموران قصد فرار داشته و مبالغی نیز که در دست داشته آنها را به زمین انداخت تا فرار کند که نهایتا با اقدامات به موقع و با رعایت تمام جوانب متهم دستگیر و به مقر آگاهی دلالت داده شد.

عباس‌زاده افزود: در تحقیقات اولیه متهم خود را «ع ـ ج» اهل و ساکن یکی از استان‌های همجوار معرفی و در بازرسی از خودرو مبلغ 28 میلیون ریال کشف شد.

وی اضافه کرد: نامبرده که بدوا منکر موضوع بوده با ارائه مستندات لب به اعتراف گشوده و گفت از سال 1390 تاکنون از شهرستان‌های ملکان، بناب، مراغه و عجب‌شیر در حدود 90 فقره به شیوه مذکور اقدام به کلاهبرداری کرده است.

عباس‌زاده اظهار کرد: تاکنون تعداد 40 نفر از شکات شناسایی شدند و تحقیقات پیرامون موضوع ادامه دارد و متهم با صدور قرار بازداشت موقت در اختیار این یگان است.

انتهای پیام/60002/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول