اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مرکزی خبر داد

بهره‌برداری از 10 هزار و 500 واحد مسکن مهر استان مرکزی در اسفندماه

معاون عمرانی استاندار مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از 10 هزارو 500 واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری خبر داد.

بهره‌برداری از 10 هزار و 500 واحد مسکن مهر استان مرکزی در اسفندماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهدی زند‌وکیلی بعد از ظهر امروز در هفتاد و دومین جلسه شورای مسکن استان مرکزی با اشاره به اینکه سهم استان مرکزی از واگذاری مسکن مهر در کشور 41 هزار واحد است، گفت: از این تعداد تاکنون 23 هزار و 847 واحد افتتاح شده و 10 هزار و 500 واحد دیگر نیز تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد کل واحدهای مسکن مهر استان در قالب خود مالکین 20 هزار واحد است، تصریح کرد: تعداد واحدهای مسکن مهر که از طریق شرکت‌های تعاونی احداث شده نیز حدود 20 هزار واحد است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی اظهار داشت: در استان مرکزی تنها 2 هزار و 300 واحد به صورت تفاهم‌نامه سه جانبه در شهرهای اراک و مهاجران در حال احداث است.

زند‌وکیلی بیان کرد: تعاونی‌های مسکن مهر در سراسر کشور براساس قانون موجود در بخش طرح مسکن مهر از پرداخت هرگونه مالیات معاف بودند.

وی با اشاره بر تسریع در تکمیل طرح‌های مسکن مهر استان بر ضرورت واگذاری هر چه سریعتر انشعابات در طرح‌های مسکن مهر تاکید کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه واحدهای مسکن مهر استان در بحث انشعابات با دستگاه‌های خدمات رسان مشکلاتی دارند، گفت: با بر طرف شدن مشکل آب و برق و گاز تعداد 10 هزار و 500 واحد مسکن مهر تا پایان سال افتتاح و مابقی واحدهای مسکن مهر استان در سال آینده تحویل متقاضیان می‌شود.

غلامرضا خرمی ابراز امیدواری کرد: با تصمیمات و هماهنگی‌های انجام شده در جلسه شورای مسکن استان مشکلات زیرساختی واحدهای مسکن مهر استان بر طرف شود.

وی برطرف شدن مشکلات زیر ساختی طرح‌های مسکن مهر استان اعم از بیمه، مالیات و مشکلات وام بانکی پروژه‌ها را از مصوبات این نشست عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر نیز گفت: شهر امیرکبیر به عنوان پایلوت مسکن مهر ویلایی در زمان سفر دوم هیئت دولت به استان مطرح و ثبت‌نام متقاضیان دریافت مسکن مهر ویلایی شهر جدید امیرکبیر اراک در زمستان 90 انجام شد.

وی تصریح کرد: در شهر جدید امیرکبیر اراک یک هزار و 131 واحد مسکن مهر ویلایی با عرصه 300 متری و زیربنای 100 متر مربع در حال اجراست و برای ساخت این واحدها با 3 شرکت قرارداد بسته شده است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر افزود: در اولین مرحله اجرای طرح مسکن مهر در این شهر بیش از سه هزار و 200 نفر برای واحدهای ویلایی مسکن مهر ثبت نام و نسبت به واریز 2 میلیون و 500 هزار تومان آورده متقاضی اقدام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در شهر جدید مهاجران یک هزار و 344 واحد مسکن در سه بخش 320 واحدی، 576 واحدی و 448 واحدی در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر افزود: از این تعداد 520 واحد متعلق به بهزیستی و 100 واحد مربوط به کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

عزیزی بیان داشت: این 620 واحد بر اساس قوانین از پرداخت حق انشعاب معاف هستند و بابت آماده سازی و صدور پروانه ساخت این واحدها مقرر بوده که مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان از محل یارانه‌های مسکن پرداخت شود که متاسفانه تخصیص نیافته و این امر موجب مشکلاتی شده است.

انتهای پیام/87001/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول