اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شاعران برجسته کشوری

شب شعر انقلاب در سنندج برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان کردستان از برگزاری شب شعر انقلاب با حضور شاعران برجسته کشوری در سنندج خبر داد.

شب شعر انقلاب در سنندج برگزار می‌شود

امین مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: شب شعر انقلاب چهارشنبه هفته جاری با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی شب‌ شعر انقلاب را همزمان با نخستین سالگرد درگذشت شاعر توانمند کرد «شاهرخ اورامی» در سنندج برگزار می‌کند.

به گفته وی، این شب شعر در راستای تحکیم وحدت اهل تسنن و تشیع در ماه مبارک ربیع‌الاول با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی به میزبانی حوزه هنری استان کردستان در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: علیرضا قزوه، استاد محمدجواد محبت، ناصر فیض، مرتضی امیری‌اسفندقه، بیژن ارژن، محسن عربخالقی، مهدی زنگنه، حبیب‌الله بخشوده، غلامرضا بکتاش، میلاد عرفان‌پور، میرهاشم میری از استان‌های تهران، کرمانشاه، همدان و ایلام ضمن حضور در این برنامه به شعرخوانی می‌پردازند.

مرادی با اشاره به تلا‌ش‌های استاد شاهرخ اورامی در راستای تقریب مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: این شاعر توانمند کرد در تقویت هنر انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نبود و با حضور در محافل ادبی داخل و خارج از کشور با صدایی رسا و اشعاری نغز و زیبا در وصف خاتم‎المرسلین(ص) و ائمه اطهار(ع) به شعرسرایی می‌پرداخت و همواره خود را وامدار حضرت امام رضا(ع) و فاطمه زهرا (س) می‌دانست.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با بیان اینکه استاد اورامی همواره در راستای تقویت پیوند در بین خواهران و برادران اهل تشیع و تسنن حرکت می‌کرد، بیان داشت: در عرصه شعر و ادبیات و با به یادگار گذاشتن کتاب‌هایی همچون «تولای علی(ع) در فرهنگ کرد، تو را من دوست دارم را چه کردی؟ دیوان شعر کردی «هیشتا هه‌رهه‌م» «هنوز هم هستم»، «پالنگان الماس سبز اورامان»، مجموعه شعر کردی و فارسی «شعاع مهر حسین(ع) در ادب اهل سنت»، « عاشق خوایه کس‌نزان » دیوان شعر آئینی، « تولای حسین (ع)» در ادبیات اهل تسنن کردستان، «له گول پرسیم یا محمد(ص)» و سال‌ها تحقیق و تدریس، عضویت در شورای فرهنگ عمومی استان و  حضور در برنامه‌های فرهنگی و هنری، همواره مورد احترام اهل ادب و فرهنگ استان و کشور بود.

مرادی افزود: استاد اورامی شاعر متعهد و ارزشی سال‌ها ذوق و قریحه شاعرانه خود را در خدمت به ادبیات این مرز و بوم به کار بست و با حضور خود در هر محفل ادبی غنابخش آن محفل ادبی بود و در آستانه یکمین سالگرد درگذشت آن مرحوم با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور و مجمع شاعران اهل بیت(ع) ضمن برگزاری سومین برنامه ویژه شب‌های شعر انقلاب نام و یاد این استاد ارجمند نیز گرامی داشته می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان افزود: در کنار میهمانان این جشنواره هنرمندانی از استان کردستان نیز به عنوان میزبان به شعرسرایی می‌پردازند.

وی گفت: طاهره تختی، اکرم بهرامچی، منصور دولتی، علی‌احسان فریدونی، امجد ویسی، یحیی صمدی، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، صباح حسنی، ابوالقاسم معمار، بهزاد کرم‌الهی، ایرج بهرام‌نژاد، خلیل مختاری‌نیا، سید جلال حسینی، امیر کردستانی (راستین)، محمد عزیزی و مهدی صفی‌یاری شاعران کردستانی هستند که در این برنامه اشعار خود را با موضوع انقلاب اسلامی و آیینی قرائت می‌کنند.

مرادی با دعوت از علاقه‌مندان برای حضور در این محفل ادبی اظهار کرد: این برنامه چهارشنبه هفته جاری از ساعت 18 و 30 دقیقه لغایت 21 در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان خاطرنشان کرد: شب‌های شعر انقلاب از 5 دی ماه در استان خوزستان، 15 دی‎ ماه استان فارس، 18 دی ماه استان کردستان، 25 دی ماه در استان سیستان و بلوچستان و 2 بهمن در استان اصفهان به عنوان 5 استان میزبان این برنامه برگزار و در نهایت 6 بهمن با حضور شاعران پیشکسوت و جوان کشور در حوزه هنری مرکز خاتمه پیدا می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: بازخوانی اشعار ناب انقلاب اسلامی، مانور فرهنگی شاعران، همنشینی شاعران انقلاب در سه دهه، جذب دوباره نیروهای فرهنگی انقلابی و معرفی چهره‌های جوان شعر انقلاب از مهم‌ترین اهداف شب‌های شعر انقلاب است.

انتهای پیام/79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول