اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بخشداری مرکزی باشت

مانور ساعت صفر در باشت برگزار شد

برای سنجش میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی در شرایط بحرانی مانور ساعت صفر در شهرستان باشت برگزار شد.

مانور ساعت صفر در باشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، ظهر امروز با هدف سنجش میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر رویارویی با بلایا و بحران، مانور ساعت صفر در شهرستان باشت برگزار شد.

در این مانور ابتدا خبرنگاران و بخشدار مرکزی شهرستان باشت در محل فلکه خروجی مستقر شدند و از همانجا به صورت ناشناس با دستگاه‌ها و ادارات مرتبط و ستاد بحران تماس گرفته شد و رانش زمین و زلزله‌ای فرضی به آنان گزارش شد. 

در حاشیه این مانور سید عزت‌الله حسینی با ابراز خرسندی از عملکرد خوب دستگاه‌های شهرستان اظهار کرد: این مانور یک اقدام برای عملی کردن مصوبات کمیته ستاد بحران است که میزان آمادگی و نوع عملکرد این دستگاه‌ها در شرایط بحرانی سنجیده می‌شود.

بخشدار مرکزی باشت عنوان برترین‌ در نحوه عملکرد دستگاه‌ها و تسریع در حضور عمل به موقع را به ترتیب مختص به اداره آب و فاضلاب روستایی، آتش‌نشانی، نیروهای سپاه و بسیج، اورژانس و به سایر ادارات دیگر عنوان کرد.

حسینی مهم‌ترین دستاورد این مانور را شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌ها اعلام کرد و گفت: آزمایش امکانات و تجهیزات شهرستان در شرایط سخت و برای مقابله با بحران و بلا، سنجش، آمادگی و ارتقای سطح توان دستگاه‌های اجرایی از دیگر موارد مهم در این مانور بود.

وی از تمامی دستگاه‌ها برای عملکرد رضایت‌بخش در برابر بحران تقدیر کرد و افزود: در راستای بهسازی و بهبود تجهیزات و توانمندسازی دستگاه‌ها تعامل و اتحاد لازم است که به خوبی در بین ارگان‌های ما دیده می‌شود.

این مسئول یکی از مشکلاتی که همواره در بحران‌ها و حوادث موجب کندی کار می‌شود را مربوط به عدم تعامل بین دستگاه‌ها دانست و گفت: اگر تقسیم کار و وظایف به درستی در حوادث صورت گیرد بخش عمده‌ای از خسارات و زیان‌ها را نخواهیم داشت.

انتهای پیام/82007/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول