اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بدون اطلاع قبلی

مانور نقطه صفر در کاشان برگزار شد

رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان کاشان از برگزاری مانور نقطه صفر با حضور دستگاه‌های عضو این شورای هماهنگی در این شهرستان خبر داد.

مانور نقطه صفر در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی در حاشیه اجرای این مانور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مانور از صبح امروز با رمز 555 و با شعار «محمد رسول‌الله(ص)» و بدون اعلام قبلی و در نقطه صفر برگزار شد.

وی افزود: این مانور با هدف ارزیابی میزان آمادگی دستگاه‌های امداد و نجات شهرستان و بدون اطلاع قبلی در زمان وقوع حوادث طبیعی ارزیابی شد.

فرماندار کاشان، میزان آمادگی دستگاه‌های شهرستان در شرایط خاص برای مقابله با حوادث در هنگام قطع تلفن همراه و تلفن ثابت شهری را از دیگر اهداف این مانور ذکر کرد و گفت: تجهیز و آمادگی دستگاه‌ها برای استفاده از سیستم ارتباطات غیر متعارف تلفن همراه در این شرایط بسیار حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: شهرداری‌ها باید برای مقابله با هرگونه حادثه پیش‌بینی نشده‌ای در محدوده  شهری مربوطه از آمادگی بالایی برخوردار باشند.

جوادی در ادامه با اشاره به تداوم اجرای این مانورها ابراز داشت: اجرای متوالی چنین مانورهایی می‌تواند در جهت افزایش توان و آمادگی دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های امداد و نجات شهرستان برای مقابله با هر گونه حادثه پیش‌بینی نشده‌ای نقش تعیین کننده داشته باشد.

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری کاشان نیز اجرای  برگزاری مانورهای لحظه صفر در شهرستان کاشان را ضروری خواند و گفت: آمادگی کارگروه‌های تخصصی ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان برای ارزیابی آمادگی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ضروری است.

محسن فخری افزود: این مانور با اطلاع‌رسانی از وقوع سیل فرضی در مسیر محور قمصر به کاشان توسط مخابرات و رئیس کارگروه  اطلاع‌رسانی و فناوری اطلاعات و با دستور معاون استاندار و فرماندار کاشان و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کاشان انجام شد.

فخری متذکر شد: در ابتدای جلسه منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در پیام تلفنی ضمن اعلام آمادگی کامل استان در همراهی با شهرستان در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی از اعضای مدیریت بحران شهرستان کاشان برای برگزاری چنین مانورهایی تجلیل کرد.

انتهای پیام/2406/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول