اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار لرستان:

جلوی استفاده از مصالح غیراستاندارد در لرستان گرفته می‌شود

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: جلوی استفاده از مصالح‌های غیراستاندارد در لرستان گرفته می‌شود.

جلوی استفاده از مصالح غیراستاندارد در لرستان گرفته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مجید کیان‌پور ظهر امروز در جلسه شورای فنی استان که در معاونت عمرانی استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه باید جلوی مصالح‌های غیراستاندارد در اجرای پروژه‌های این استان گرفته شود، خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد لرستان باید میدانی وارد عمل شود و از مصالح ساختمانی که در این استان تولید می‌شود، بازدیدهایی انجام دهد.

وی افزود: جلسه‌ای در بهمن ماه امسال به اداره کل استاندارد لرستان اختصاص یابد تا پیشنهادات خود را در این زمینه به شورای فنی استان ارائه و شورای فنی نیز آن را تصویب کند.

کیانپور در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از پیمانکاران در بحث گودبرداری، قوانین کار را رعایت نمی‌کنند که باید دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه آنها را توجیه و با آنها برخورد کنند.

معاون عمرانی استاندار لرستان در ادامه از فرهاد خاکی‌پور مدیرکل بنیاد مسکن لرستان بخاطر عملکرد مثبت آن در زمینه ساخت و سازهای واحدهای روستایی تقدیر و تشکر کرد و گفت: بنیاد مسکن طلایه‌دار نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در کشور است.

این مسئول یادآور شد: یک میلیون و 700 هزار واحد روستایی طی چند سال گذشته در کشور مقاوم‌سازی و نوسازی شده است.

کیانپورابراز داشت: از این تعداد 101 هزار واحد در سطح روستاهای لرستان توسط بنیاد مسکن این استان نوسازی و مقاوم‌سازی شده است که جای تقدیر دارد.

وی افزود: مردم روستاهای لرستان که تاکنون جهت مقاوم‌سازی و نوسازی واحدهای خود اقدام نکرده‌اند، با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌های خود برای مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای خود اقدام کنند.

کیانپور تصریح کرد: روند زلزله‌هایی که نسبت به یک دهه گذشته تلفات زیادی در کشور داشته، امروز به شدت کاهش قابل توجهی داشته است و این امر برمی‌گردد به مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای روستایی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این زمینه عملکرد مثبتی داشته است.

معاون عمرانی استاندار لرستان بیان کرد: از مدیرکل استان لرستان انتظار داریم 39 درصد باقیمانده واحدهای روستایی که تاکنون مقاوم‌سازی نشده است طی یک برنامه 5 ساله همه آنها را مقاوم‌سازی کند تا محیط روستا طوری باشد که کمتر شاهد مهاجرت از روستا به شهرها باشیم.

کیانپور گفت: در برخی از روستاهای لرستان ظرفیت گردشگری وجود دارد که از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با کمک میراث فرهنگی از ظرفیت‌های روستاهای گردشگری استفاده شود تا برای روستائیان ایجاد درآمد و مانع مهاجرت آنها به شهرها بشود.

انتهای پیام/85001/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول