اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

17 هزار مسکن مددجویی کردستان نیازمند بازسازی است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: 17 هزار مسکن مددجویی در استان نیازمند تعمیر و بازسازی است.

17 هزار مسکن مددجویی کردستان نیازمند بازسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در جمع معاونین، مدیران و کارکنان کمیته امداد امام خمینی کردستان در سنندج اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در سرفصل‌های مختلف شامل ایجاد اشتغال، ساخت و بهسازی مسکن و حمایت‌های درمانی و تحصیلی دنبال می‌‌شود.

به گفته وی، بحث احداث و بهسازی مسکن مددجویان شهری و روستایی از محل اعتبارات داخلی، اعتبارات سفر رهبری، تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک خیرین طی چند سال اخیر در استان به صورت ویژه دنبال شده و خوشبختانه حرکات بسیار خوبی در این راستا انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: متاسفانه به دلیل تاخیر در پرداخت اقساط تسهیلات بانکی از سوی برخی مددجویان، این نهاد در این حوزه با مشکلاتی روبه‌رو است که روند کار را با مشکل مواجه کرده است.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: برای رفع این مانع جلساتی را با مدیران بانک‌های عامل در استان برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 20 هزار خانوار مددجوی زیرپوشش این نهاد در کردستان فاقد مسکن مناسب هستند، تصریح کرد: مسکن 17 تا 18 هزار خانوار مددجویی شهری و روستایی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی نیازمند بهسازی و مقاوم‌سازی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان عنوان کرد: تعمیر، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان با توجه به زلزله‌خیز بودن این استان باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بهره‌گیری از تسهیلات بانکی، کمک‌ خیرین، آورده مددجویان و اعتبارات داخلی انجام شود.

موسی‌نژاد ادامه داد: همه فعالین و خادمین کمیته امداد امام خمینی وظیفه دارند براساس سیاست‌های این نهاد از محل اعتبارات کمیته امداد امام خمینی و ... مشکلات و دغدغه‌های مددجویان به عنوان ولی نعمتان انقلاب را رفع و زمینه توانمندسازی آنان را فراهم سازیم.

اولویت‌بندی خدمات‌رسانی به مددجویان

وی بر اولویت‌بندی نیازهای مددجویان تاکید کرد و گفت: باید براساس اولویت‌بندی‌ها زمینه را برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مددجویان به عنوان اقشار آسیب‌پذیر جامعه فراهم و بعد از توانمندسازی از زیرچتر حمایت‌های امداد خارج کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در ادامه با بیان اینکه جایگاه حوزه حمایت کمیته امداد امام خمینی در توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد ویژه است، گفت: این جایگاه در ساختار جدید امداد نسبت به گذشته تغییر کرده و باید به عنوان بازوی برنامه‌های امداد در بحث توانمندسازی مددجویان فعالیت خود را گسترده‌تر کند.

موسی‌نژاد افزود: نقش این حوزه در توانمندسازی مددجویان پررنگ‌تر از سایر حوزه‌ها است و به عنوان درگاه خروج و ورود مددجویان به بدنه این نهاد مسئولیت بسیار سنگینی برعهده دارند.

وی داشتن برنامه‌ریزی و بروز بودن را از مهم‌ترین عوامل موفقیت فعالین این حوزه دانست و گفت: باید با برنامه‌ریزی، مطالعه و هدفمندکردن سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی در راستای توانمندسازی مددجویان به عنوان مهم‌ترین هدف این نهاد گام بردارید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه فعالین و کارشناسان این حوزه در حقیقت مدیران توانمند این نهاد در شهرستان‌ها هستند، افزود: تصمیم‌گیری برای  آینده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بیش از 50 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی در دست شماست.

موسی‌نژاد تصریح کرد: برای انجام رسالت در چنین مسئولیتی باید از نقش دفتری و مدیر امضا کننده خارج شده و با حرکت هدفمند به سمت تفکر جدید این نهاد در راستای تحقق اهداف تلاش کنید.

وی تلاش در راستای ارتقای عزت به نفس و اعتماد به نفس مددجویان زیرپوشش را ضروری دانست و گفت: اگر خانواده‌های مددجو نسبت به توانایی و استعدادهای خود آگاهی داشته باشند بستر توانمندسازی آنان به آسانی فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: باید با ایجاد انگیزه و اعتماد در مددجویان استعدادهای بالقوه آنان را بالفعل کرده و بستر را برای حضور توانمند آنان در جامعه فراهم سازیم.

شناسایی استعداد مددجویان

موسی‌نژاد شناسایی استعداد مددجویان را ضروری خواند و گفت: ارائه آموزش‌ مهارت‌های زندگی به خانواده‌های زیرپوشش از دیگر نیازهایی است که باید از سوی معاونین و مسئولین حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی استان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: افرادی که در حوزه مددکاری فعالیت می‌کنند باید با اجرای برنامه‌ها و ارائه راهکارهای مناسب تفکری را در خانواده‌ها ایجاد کنند تا تاثیرات آن را در زندگی مددجویان بتوان مشاهده کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خطرنشان کرد: وقتی موضوع مددکار محوری به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد مطرح و دنبال می‌شود باید تاثیرات فیزیکی آن در توانمندشدن مددجویان محسوس باشد.

موسی‌نژاد افزود: مددکاران ما باید تفکری را در مددجو ایجاد کنند که بتواند نقش خود را در مسیر زندگی و حرکت به سمت توانمند شدن به نحو احسن نشان دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث ارائه خدمات باید یک حساب و کتاب وجود داشته باشد به گونه‌ای که بدانیم خدمت به مددجو چه دلیل و چه نتایجی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/79002/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول