اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

تاثیر مخرب سریال‌های ماهواره‌ای در پرونده‌های خانواده محرز است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز تاثیر تعقیب سریال‌های ماهواره‌ای که خیانت، بی‌قیدی و بی‌بند و باری را ترویج می‌کنند بر کسی پوشیده نیست و تبلور این امر در پرونده‌های محاکم خانواده و اعتراف اصحاب دعوی دادگاه مشخص است.

تاثیر مخرب سریال‌های ماهواره‌ای در پرونده‌های خانواده محرز است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی صبح امروز در جمع اعضای بسیج حقوقدانان استان کرمان اظهار داشت: با حضور همه اقشار حقوقدان اعم از وکلا، مشاوران حقوقی و قضات و در سایه تدوین برنامه‌های آگهی‌بخش و ارتقای سطح اطلاعات حقوقی آحاد جامعه می‌توان گام‌های مؤثری در پیشگیری از وقوع جرم برداشت.

وی تصریح کرد: قضات باید در برخی پرونده‌ها نگاه حاکمیتی داشته باشند، زیرا آثار احکام قضایی بسیار گسترده بوده و ضامن امنیت و آسایش مردم است.

رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان کرمان با اشاره به تبدیل تهدیدات نرم دشمن به هجمه تصریح کرد: این هجمه با هدف براندازی در حوزه‌های امنیت، فرهنگ، اقتصاد و مسائل اجتماعی دنبال می‌شود که این موضوع نیازمند هوشمندی و حضور همه مسئولان و مردم در میدان مقابله با آن است.

توکلی با اشاره به تبدیل تهدیدات نظامی و سخت به تهدیدات نرم در عصر حاضر ابراز داشت: در تهدید سخت هدف تصرف خاک است و معمولاً از مرزها آغاز می‌شود، اما در تهدید نرم هدف افکار و ذهن‌هاست و از درون خانه‌ها دنبال می‌شود تا بتوانند در انتخاب و تصمیم‌گیری مردم اثر بگذارند.

وی ادامه داد: در جنگ نرم همه اقشار جامعه از بزرگ و کوچک گرفته تا پیر و جوان، مرد و زن و پسر و دختر درگیر می‌شوند و دشمن برای هر یک برنامه‌ای جداگانه دارد.

توکلی با بیان اینکه دشمن اکنون اعتقادات، دیانت و فرهنگ ناب ایرانی اسلامی ما را نشانه گرفته است، ابراز داشت: در جامعه‌ای که تقید و اعتقادهای مذهبی و دینی حاکم نباشد، دیگر پدر و مادرها حرمت ندارند، فرزندان خوب تربیت نمی‌شوند و جامعه مدیران و برنامه‌ریزان خوبی را به خود نمی‌بیند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به ترویج فمینیسم در جامعه توسط رسانه‌های غربی به بهانه دفاع از حقوق زن اشاره کرد و اذعان داشت: زن را در جامعه امروز با عناوین مختلف فریب می‌دهند و زنی که تحت تاثیر این گونه تبلیغات قرار بگیرد بدون شک نقش‌های مادری و همسری خود را به فراموشی می‌سپارد.

توکلی تصریح کرد: در خانه‌ای که مادر تقیدهای مذهبی و دینی نداشته باشد، بدون شک فرزندان معتقد و مقیدی تربیت نمی‌شوند.

وی تاثیر مخرب و خانمان‌برانداز ماهواره در زندگی‌های امروز را یادآور شد و بیان داشت: امروز تاثیر تعقیب سریال‌های ماهواره‌ای که خیانت، بی‌قیدی و بی‌بند و باری را ترویج می‌کنند بر کسی پوشیده نیست و تبلور این امر در پرونده‌های محاکم خانواده و اعتراف اصحاب دعوی دادگاه مشخص است.

نماینده عالی قوه قضائیه ابراز داشت: انتظار ما از تک‌تک افراد جامعه و به ویژه مسئولان و نخبگان این است، همانند زمانی که حضور در جبهه‌های جنگ هشت ساله تحمیلی، حماسه‌ای ماندگار در تاریخ این مرز و بوم را به یادگار گذاشت، امروز با مبارزه بی‌امان با هجمه‌های ضد فرهنگی دشمن حماسه‌ای دیگر را رقم بزنند.

انتهای پیام/2446/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول