اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صدا و سیمای مرکز لرستان:

۴ هزار کانال ماهواره در لرستان قابل دریافت است

سرپرست صدا و سیمای مرکز لرستان گفت: در این استان بیش از ۴ هزار و ۶۸۹ کانال ماهواره‌ای قابل دریافت است‌.

۴ هزار کانال ماهواره در لرستان قابل دریافت است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد بازوند عصر امروز در نشست نقش رسانه‌ها در پیشگیری وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در دادگستری لرستان، گفت: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که به راحتی می‌توان به تهیه یک دیش ماهواره و رسیور با دورترین نقاط جهان از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای اطلاعات دریافت کرد.

وی افزود: این شرایط به باورهای ما لطمه وارد می‌کند و در خارج از مرزها بر باورها و اعتقادات ما راحت می‌تواند تاثیرگذار باشد.

سرپرست صدا و سیمای مرکز لرستان اظهار کرد:‌ وظیفه ما رسانه‌ها این است که در این تهاجم فرهنگی که به گفته مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی نامگذاری شده، مقابله کنیم و بتوانیم به جای ماهواره برنامه‌های جذاب را تهیه کنیم.

بازوند تصریح کرد: در کشور و همچنین استان لرستان وضعیت ماهواره به عنوان مهمترین تاثیر اجتماعی و سیاسی به گونه‌ای است که 4 هزار 689 کانال ماهواره‌ای قابل دریافت است این درحالی است که در استان ما نیز در چنین شرایطی تهیه ماهواره به راحتی و با هزینه کم انجام می‌گیرد.

بازوند افزود: در بین کانال‌های ماهواره‌ای 112 شبکه ماهواره‌ای به اختلاف‌افکنی بین کشورها و قومیت‌ها تعلق دارد.

وی خاطرنشان کرد: 40 کانال ماهواره‌ای گروه کودک و نوجوان ما را و 30 کانال صرفا به ورزش‌های خانم‌ها با پوشش‌های نامناسب کودک و نوجوان و خانم‌های ما را مورد هدف خود قرار می‌دهد.

سرپرست صدا و سیمای مرکز لرستان گفت: در کشور ما 120 کانال از طریق ماهواره در مورد رقص‌ها و روابط عاشقانه قابل دریافت است که این یک خطر جدی برای جوانان ما است.

بازوند خاطرنشان کرد: در کشور ما خانم‌های ایرانی بیشترین استفاده را از لوازم آرایشی و بهداشتی دارند و این خود نشان‌دهنده تاثیر ماهواره بر زنان و فرزندان ما است.

این مسئول یادآور شد: وظیفه ما است که اجتماع‌پذیری و نهادینه کردن از رفتارهای مطلوب را در بین مردم و زدوده شدن بخش‌های بد اجتماعی را پیش ببریم.

بازوند گفت:‌ما باید از نظر فرهنگی به حدی کار کنیم که پلیس ما درونی شود تا هر روز شاهد کاهش جرایم باشیم.

این مسئول تصریح کرد: رسانه‌‌ها باید روی آسیب‌های اجتماعی کار کنند و نگذارند که از بد به بدتر برسند و استان را از هر جهت به بهبود وضعیت پیش ببریم.

انتهای پیام/85001/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول