اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی هفته گذشته

مسمومیت با گاز مونوکسید 18 نفر را راهی بیمارستان کرد

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان‌جنوبی گفت: هفته گذشته 38 نفر بر اثر مسمومیت با گاز CO در استان مسموم شدند که از این تعداد 18 نفر به بیمارستان منتقل شدند.

مسمومیت با گاز مونوکسید 18 نفر را راهی بیمارستان کرد

محمدرضا آذرکیش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در هفته گذشته 846 مورد مأموریت توسط مأموران اورژانس خراسان‌جنوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از این رقم 452 مأموریت شهری و 396 مورد دیگر نیز مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

اورژانس‌های تنفسی بیشترین آمار را به خود اختصاص داد

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی میانگین زمان رسیدن به محل حادثه را در حوادث شهری چهار دقیقه و 18 ثانیه اعلام کرد و افزود: زمان رسیدن به محل حادثه در حوادث جاده‌ای نیز 8 دقیقه و 3 ثانیه بوده است.

آذرکیش با بیان این‌که از مجموع مأموریت‌های اورژانس 115 استان 772 مورد مأموریت غیر تصادفی بود، تصریح کرد: اورژانس‌های تنفسی با 62 مورد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: 86 مورد از این ماموریت‌ها نیز مربوط به تصادفات بوده است.

خدمت‌رسانی به 796 نفر توسط اورژانس استان

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که در طی هفته گذشته به 796 نفر توسط مأموران اورژانس استان خدمت‌رسانی شده، اذعان داشت: بیشترین مأموریت‌ها مربوط به بیرجند بوده است.

آذرکیش از مسمومیت 37 نفر با گاز CO طی هفته گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد مصدوم، 18 نفر توسط نیروهای اورژانس در محل درمان شدند.

وی با اشاره به این‌که یک نفر نیز بر اثر مسمومیت با این گاز جان خود را از دست داده است، متذکر شد: این شخص که ساکن بخش ارسک بشرویه بوده است به دلیل روشن کردن خودرو در فضای بسته گاراژ دچار گاز گرفتگی شد.

گاز CO دیروز نیز جان یک نفر را گرفت

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که  شهرستان نهبندان با 16 مورد مسمومیت CO بیشترین آمار مسمومیت‌ها را در استان به خود اختصاص داده است، یادآور شد: بیشترین دلیل وقوع این حوادث روشن کردن چراغ‌های نفتی و سوخت ناقص آن در منزل اعلام شده است.

آذرکیش افزود: دیروز نیز یک نفر از هم‌استانی‌های ما به دلیل روشن کردن چراغ در حمام دچار گازگرفتگی شد.

وی با اشاره به این‌که این شخص یک خانم 70 ساله بوده است، خاطر نشان کرد: هنگامی که پرسنل اورژانس به محل حادثه رسیدند مصدوم فاقد علائم حیاتی بود که  پس از انتقال به درمانگاه جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/69022/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول