اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر قزوین تاکید کرد

نقش تأثیرگذار بانوان در اشاعه فرهنگ وقف

عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه بانوان در اشاعه فرهنگ وقف نقش تأثیرگذاری ایفا می‌کنند، گفت: بانوان با تبلیغ و اشاعه فرهنگ وقف در بین فرزندان و افراد خانواده خود می‌توانند به تدریج آن را در خانواده و جامعه کمک کنند.

نقش تأثیرگذار بانوان در اشاعه فرهنگ وقف

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه اشدری در همایش بانوان واقف و توسعه مشارکت‌های مردمی که صبح امروز با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از واقفان در امامزاده علی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: وقف از جمله کارهای نیکی است که هم در دوران حیات انسان و هم پس از آن آثار و برکات فراوانی برای فرد دارد.

وی افزود: آثار وقف سال‌های سال در جامعه باقی می‌ماند و انسان‌های نیازمند از آن برخوردار می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: به همین دلیل است که انسان‌های نیکوکار سعی می‌کنند در این مسیر به صورت مستمرتری گام بردارند، به طوری که مشکلات مالی نیز آنها را از طی این مسیر باز نمی‌دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: وقف و سایر امور خیر از کارهایی است که معامله با خداست و عواید آن هم در زندگی دنیوی و هم در زندگی اخروی متوجه فرد واقف می‌شود و انسان نیکوکار از این راه اجر و پاداش چندین برابری دریافت می‌کند.

اشدری تصریح کرد: حسناتی که از وقف در جامعه باقی می‌ماند تأثیرگذاری مستمر دارد و موجب جذب افراد دیگری به این سمت شده و به فضل الهی هرگز چنین کار خداپسندانه‌ای متوقف نمی‌شود.

وی با اشاره به نقش بانوان در اشاعه فرهنگ وقف بیان کرد: بانوان می‌توانند فرهنگ وقف را در میان فرزندان خود تبلیغ کنند تا این کار در خانواده‌ها نهادینه شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اگر بانوان در این مسیر گام برداشته و اراده داشته باشند می‌توان امیدوار بود این کار ارزشمند در جامعه فراگیر شود.

اشدری با اشاره به اینکه گذشتن از آنچه به آن علاقمندیم انفاق تلقی می‌شود، اظهار کرد: کسانی که در مسیر رضای الهی و مردم نیازمند گام بردارند، برکت در زندگی آنها ریشه می‌دواند.

وی ابراز کرد: بخشش باید از مال حلال باشد تا در انجام کارهای نیک مورد قبول خداوند قرار گیرد و در این راه مقدار و کمیت مهم نیست، بلکه نیت خیر اصل و محور است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: هر فرد به اندازه توان خود می‌تواند در کارهای نیک و وقفی مشارکت کند و گاهی چند نفر به طور گروهی می‌توانند در این کار سهیم شده و از اجر آن برخوردار شوند.

اشدری خاطرنشان کرد: وقف می‌تواند به اشکال مختلف در جامعه صورت گیرد به طوری که با نشر علم و دانش، وقف مدرسه، بیمارستان، درمانگاه، ساخت مسجد و کمک به نیازمندان بیش از پیش در جامعه جاری شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از دو بانوی واقف قزوینی تجلیل شد.

انتهای پیام/77010/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول