اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

وهابیت تهدیدی جدی برای اسلام و بشریت

وهابیت به ‌عنوان تهدیدی جدی برای اسلام و بشریت تلقی می‌شود و متولیان امور فرهنگی باید با برنامه‌ریزی مناسب، توطئه‌های آنان را خنثی کنند.

وهابیت تهدیدی جدی برای اسلام و بشریت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، استان کرمانشاه به‌واسطه موقعیت جغرافیایی خاص یکی از نقاط حساس در کشور است که مورد تهدید فعالیت‌های پلید وهابیت قرار دارد.

وهابیان در حال تفرقه و فتنه‌گری هستند و در راستای اهداف دشمنان و صهیونیست‌ها حرکت و بذر نفاق را در بین مسلمانان پخش می‌کنند. این گروه دارای عقایدی خشن بوده و با تمام مذاهب، به‌ویژه تشیع به مقابله پرداخته و با حمایت سعودی‌ها به توزیع کتاب‌های گمراه‌کننده و تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای می‌پردازند.

تربیت افرادی به‌منظور مناظره و بحث و استفاده از آنان در مراسم حج برای تبلیغ وهابیت از دیگر فعالیت‌های آنان است که باید تمام مذاهب اسلامی از فعالیت این گروه آگاهی یابند.

یک کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با تاکید بر اینکه وهابیت با قتل و کشتار مسلمانان موجب بدنامی اسلام شده، گفت: کشتار وحشیانه مسلمانان به ‌دست وهابیت موجب هراس غیرمسلمانان از اسلام شده و باید جوانان نسبت به این فرقه و طرز تفکر آنان آگاه شوند.

جواد زنگنه ادامه داد: شهرستان سرپل‌ذهاب و منطقه اورامانات از جمله مناطق غربی استان کرمانشاه است که وهابیان فعالیت‌هایی را در گوشه و کنار آن انجام می‌دهند و امروزه از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به تبلیغ افکار مسموم و غلط خود می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بنیان‌گذار فرقه ضاله وهابیت محمد عبدالوهاب بوده، گفت: وی عقاید ابن‌تیمیه را در عربستان پیاده کرده و مدعی قرائت جدیدی از توحید بوده و چند کتاب در زمینه وهابیت به نگارش درآورده که مهم‌ترین آن کشف شبهات فی‌التوحید است.

زنگنه با بیان اینکه در عقاید فرقه وهابیت هرگونه سفر به قصد زیارت مسجد النبی حرام است، بیان داشت: بنیان‌گذاری تفکر وهابیت توسط ابن‌تیمیه حرانی در قرن هشتم هجری شکل گرفته و در تفکر وهابیت هر گونه توسل به ‌غیر از خدا و تبرک جستن به آثار انبیا و زیارت شرک دانسته شده است.

به گفته این کارشناس مذهبی، منهاج‌السنه بزرگ‌ترین کتاب در تاریخ وهابیت است و در عقاید وهابیت هر گونه تقلید و گفت‌و‌گو با سایر مذاهب، به‌ویژه تشیع حرام و قسم خوردن، نذر و ذبح برای غیر از خدا شرک است.

وی خاطرنشان کرد: صله رحم در اعیاد، گفتن «لا اله الا الله»، صدور اعلامیه برای مرگ خویشان، تعلیم زنان به کودکان، استفاده از تسبیح، احترام به پرچم و رانندگی زنان در عقاید وهابیت تحریم شده است.

به گفته زنگنه، تکفیری شاخه‌ای از وهابیت است که در خدمت اهداف صهیونیست‌ها قرار دارد و با اقدامات خود در واقع دست به مسلمان‌کشی می‌زنند و خدمت‌گزار دشمنان اسلام هستند.

وی با اشاره به خشونت‌ها و جنایات وهابیان در طول تاریخ، ابراز داشت: مطلع ساختن حوزه‌های علمیه شیعه و سنی و مراکز دانشگاهی از خطر وهابیت و گسترش وسایل ارتباط جمعی توسط دیگر مذاهب در خنثی کردن توطئه‌های این فرقه تاثیرگذار است.

فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه ابراز داشت: وهابیت به‌ عنوان تهدیدی جدی در مقابل اسلام حقیقی تلقی می‌شود.

سردار کریم کشوری با اشاره به برخی فعالیت‌های این فرقه ضاله، گفت: برخی افراد در قالب کلاس تفسیر قرآن درصدد فریب جوانان هستند.

کشوری تاکید کرد: چندین نفر برای انجام عملیات انتحاری در سوریه، عراق و افغانستان فریب افکار مسموم وهابیت را خورده‌اند.

وی با بیان اینکه وهابیان از فقر فرهنگی و اقتصادی برخی برای ترویج افکار پلید خود سوءاستفاده می‌کنند، ادامه داد: در مقابل اقدامات وهابیان باید اقدامات فرهنگی مناسبی انجام شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی با هر گونه قانون‌شکنی برخورد قاطع خواهد داشت، از تشکیل گروهی غیرقانونی موسوم به 110 اسلامی برای انجام کارهای خودسرانه در قالب امر به معروف و نهی از منکر در یکی از مناطق استان خبر داد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: وهابیت تقابل همه‌جانبه‌ای با قرآن و سنت آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام محمدجواد مهری افزود: انکار فضائل اهل بیت (ع) از جمله اقدامات وهابیت است و فعالیت آن‌ها در برخی مناطق محسوس است.

مهری با اشاره به اینکه نباید منتظر ماند تا اتفاق ناگواری رخ بدهد، تاکید کرد: برخی از کتب گمراه‌کننده وهابیت ترجمه شده و در جامعه رخنه کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه خطر بیخ گوش ماست، ابراز داشت: باید روشنگری کنیم و به شبهات وهابیت پاسخ بدهیم تا جوانان گرفتار نشوند.

رئیس دادگستری استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه تحرکات وهابیت همیشه وجود داشته، خاطرنشان کرد: فعالیت این فرقه به‌صورت پنهانی است.

حجت‌الاسلام علی مظفری متذکر شد: در صورت ارتکاب هر نوع قانون‌شکنی و اقدام علیه مقدسات و امنیت ملی، با قاطعیت هر چه تمام‌تر اعمال قانون خواهیم کرد.

متولیان امور فرهنگی در کشور و استان کرمانشاه باید بیش از پیش به فعالیت‌های مختلف دشمنان نظام و دین خدا توجه داشته باشند و با برنامه‌ریزی مناسب، توطئه‌های آنان را خنثی کنند.

دستگاه‌های امنیتی با تلاش شبانه‌روزی خود نعمت بزرگ امنیت را در کشور حکم‌فرما کرده‌اند و نیروهای امنیتی از نسل شهیدانی هستند که از فدا کردن جان خود در راه اعتقادات و وطن خویش هراسی نداشتند و قطعا در این زمینه همچون همیشه به یاری خدا توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند و با هوشیاری حیرت‌انگیز، کوچک‌ترین حرکت دشمنان را زیر نظر دارند.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول