اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام فرحزاد:

شبکه‌های وهابیت برای تضعیف فرهنگ حسینی سازماندهی شده‌اند

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، از سازماندهی گسترده شبکه‌های وابسته به وهابیت و هزینه‌های گزاف در آن برای تضعیف فرهنگ حسینی و جدایی شیعیان از سالار شهیدان خبر داد.

شبکه‌های وهابیت برای تضعیف فرهنگ حسینی سازماندهی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد دوشنبه شب در شام غریبان حسینی در  جمع عزاداران کاشانی اظهار داشت: امروز وهابیت به هر وسیله‌ای متوسل شده تا بتواند مانع از اجتماع بزرگ شیعیان در روز اربعین حسینی در کربلای معلی شود.

وی افزود: شیعیان و دوستداران امام حسین(ع) بدون توجه به تهدیدات دشمن با پای برهنه و پیاده، کیلومترها راه را پیاده‌روی می‌کنند تا خودشان را به صحن و بارگاه سالار شهیدان برسانند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، هزینه کردن در راه اهل بیت(ع) را دارای ثوابی مضاعف دانست و بیان داشت: هزینه کردن برای ائمه اطهار(ع) به دلیل این که احیاکننده شعائر دینی است به اندازه دو برابر کارهای خیر دیگر دارای ثواب است.

فرحزاد تأکید کرد: سعادت‌مند، افرادی هستند که انس با دستگاه امام حسین(ع) را دارند و یا خودشان را خرج اهل‌بیت(ع) می‌کنند.

کارشناس مذهبی برنامه‌ سمت خدا، در ادامه صبر، بردباری و استقامت در راه خدا را یکی از درس‌های امام حسین(ع) و وقایع کربلا دانست و ابراز داشت: در قرآن نیز بر خلاف خیلی از موضوعاتی که تنها یک یا دو بار به آن اشاره شده است اما بر موضوع صبر و بردباری بیش از صد مرتبه تأکید شده است.

فرحزاد در ادامه با تأکید بر اینکه هم صبر کنید و هم مسابقه در بردباری داشته باشید گفت: همانگونه که یک ورزشکار برای رسیدن به موفقیت سختی‌ها را بر خود هموار می‌سازد تا به هدف برسد باید در در عرصه صبر، محبت، بردباری و خوش‌اخلاقی نیز وارد عرصه مسابقه شد و برای رسیدن به آن خود را به آب و آتش زد.

وی افزود: ما باید برای رسیدن به خدا خود را به آب و آتش بزنیم و همانگونه که برخی افراد شیفته دنیا هستند ما نیز باید برای رسیدن به خدا باید در میدان مسابقه حاضر باشیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، امتحان را جزو سنت‌های الهی عنوان و تصریح کرد: امتحان جزو واجبات است و انسان از ابتدای خلقت در معرض آزمایش قرار داشته چراکه اگر امتحان نباشد خلقت بر هم می‌ریزد.

فرحزاد یادآور شد: شیطان از طریق رفیق ناباب و مشاور معتمد انسان را اغفال و در امتحان الهی مردود می‌کند و در مسیر انحراف قرار می‌دهد تا جایی که از مسیر الهی دور شود.

وی افزود: از شیطان انسی که همان دوستان و مشاوران ناباب هستند بترسید که سمی که آنها می‌پاشند از سم مار و عقرب بدتر است چون رفیق ناباب انسان را از هستی ساقط می‌سازد.

انتهای پیام/2406/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول