اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه ‌نشست اعضای شورای ‌شهر با مدیرعامل اتوبوسرانی اصفهان

سنگ‌اندازی مقابل پای اعضای شورای شهر و اتوبوسرانی

‌نشست اعضای شورای ‌شهر اصفهان با مدیرعامل اتوبوسرانی اصفهان با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

سنگ‌اندازی مقابل پای اعضای شورای شهر و اتوبوسرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عصر امروز اعضای شورای شهر اصفهان به شرکت واحد اتوبوسرانی رفتند تا ضمن بازدید از این ناوگان با مدیر عامل این شرکت در خصوص مسائل و مشکلات اتوبوسرانی به بحث و گفتگو بنشینند و از طرفی نیز مطالبات این ناوگان را از شورای شهر بشنوند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان که مدتی است با مشکلات مالی و نیز برخی از مطالبات رانندگان اتوبوس دست و پنجه نرم می‌کند، طی یک نشست به تشریح کلی از شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان پرداخت.

در ابتدای این نشست که بعد از صرف نماز و ناهار برگزار شد، سید عباس روحانی در جمع اعضای جدید و قبلی شورای شهر ضمن ابراز خرسندی از اینکه اعضای شورای چهارم کار خود را با دغدغه حمل‌و نقل آغاز کردند، اظهار داشت: یک هزار و 460 دستگاه اتوبوس حمل و نقل اصفهان را بر عهده دارند و روزانه نزدیک به یک میلیون نفر در شهر اصفهان جابه‌جا می‌شوند.

وی افزود: دو هزار و 300 نفر نیروی مستقیم در شرکت واحد اتوبوسرانی و 500 نفر نیروی پیمانکار داریم که توسط سه معاونت بهره‌برداری،فنی و پشتیبانی و مالی اداری اداره می‌شوند که بیشتر پرسنل اتوبوس رانی در بخش بهره‌برداری مشغول به کار هستند.

روحانی با اشاره به اینکه تا پیش از سال 86 افراد تحصیل کرده این ناوگان انگشت‌شمار و زیر سیکل بودند، تصریح کرد: با تعریف ساختار جدید شرکت واحد، حداقل میزان تحصیل اکنون در ناوگان تحصیلات دیپلم است.

وی اذعان داشت: اساس کار حمل‌ونقل عمومی شبکه خطوط است و این در حالی است که اگر در زمان‌بندی خطوط مشکلی پیدا شود، کار حمل‌ونقل عمومی مشکل پیدا می‌کند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با بیان اینکه شبکه خطوط اتوبوسرانی از سال 40 تاکنون شکل گرفته است و تعداد خطوط اکنون به 100 خط رسیده است، بیان داشت: 10 سال است که روی خطوط کار شده است.

وی با اشاره به اینکه به عنوان مثال در خیابان امام خمینی(ره) 13 خط موازی وجود دارد که تا رسیدن خط آخر یک ایستگاه فاصله دارد، اضافه کرد: بعضی از مردم از این قضیه معترض هستند اما در چنین خطوطی نیاز به ساماندهی وجود دارد که یک خط اصلی ایجاد و بقیه به صورت فیدر شوند.

روحانی ابراز داشت: تاکنون پنج جلسه کار کارشناسی شده و برای این منظور طرحی نیز آماده شده است اما اجرای آن سبب اعتراض مردم می‌شود که اگر انجام ندهیم در تغییر شبکه خطوط می‌مانیم.

وی در ادامه با اشاره به معضل کمبود اتوبوس گفت: قبلاً گرفتن اتوبوس سهمیه‌ای بود، اما اکنون هیچ سهمیه‌‌ای به اتوبوسرانی نمی‌دهند و این در حالی است که عمر ناوگان  اتوبوسرانی در حال افزایش و فرسودگی است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با تأکید به اینکه اتوبوس‌هایی هم که خریداری می‌شود،کیفیت خوبی ندارد و بدون گارانتی هستند، عنوان کرد: قطعات اصلی این اتوبوس‌های وارداتی در بازار نیست و قطعات را با برند اصلی می‌یابید اما اصلی نیست.

وی به خریداری 150 دستگاه  اتوبوس از سال گذشته که پیش از این با 20 میلیون تومان خریداری می‌شد و اکنون با 420 میلیون تومان خریداری می‌شود، اشاره کرد و گفت: 350 دستگاه اتوبوس برای شهر اصفهان نیاز داریم که جایگزین اتوبوس فرسوده باشد.

روحانی با بیان اینکه اگر شهر 100 دستگاه اتوبوس نیاز داشته باشد، 200 راننده نیاز دارد که به طور متوسط هر کدام 1.5 میلیون هزینه دارند، متذکر شد: یک هزار و 20 اتوبوس فعال یعنی دو هزار و 400 راننده نیاز است که به ازای آن 2.7 درصد خدمه نیاز است.

وی با تأکید به اینکه در آمد این ناوگان بسته به کرایه‌های مردمی است، یادآور شد: ما وابسته به کرایه مردم و یارانه دولت و شهرداری هستیم و این در حالی است که اگر بخواهیم یارانه دولتی را یک سوم حساب کنیم، 53 میلیارد تومان باید سالانه پرداخت  شود که تا به حال چنین مبلغی دریافت نشده است هر چند از خرداد ماه پیگیر این اعتبار بودیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان همچنین به یارانه و بودجه شهرداری و عدم لحاظ آن اشاره کرد و افزود: ما در بحث خرید گازوئیل، سهمیه‌بندی سوخت،خرید لاستیک اتوبوس و نیز حقوق کارکنان مشکل داریم.

وی، جایگاه CNG فرزانگان را تنها جایگاه گازی دانست و عنوان داشت: هزینه برخی این اتوبوس‌ها سه برابر اتوبوس‌های دیزلی است.

در ادامه این نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با مدیر عامل اتوبوسرانی اصفهان که با حضور تأخیری برخی اعضای شورای شهر همراه بود، اعضای جدید شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات شهری اصفهان در خصوص اتوبوسرانی پرداختند و نیز سئوالاتی پیرامون اتوبوسرانی را مطرح کردند.

سئوالات اعضای شورای شهر مختلف بود و به نظر می‌رسید برخی از سئوالات اعضای شورای شهر در برخی مواقع تعجب سید عباس روحانی را در برداشت و صحبت‌های برخی همدردی و اصطلاحات برخی دیگر از اعضای شورای شهر که اتوبوسرانی را بچه سرراهی خطاب کرد از مظلومیت این ناوگان حکایت داشت.

اما سرد بودن سالن ناهارخوری، نبود آب گرم، مشهد نبردن رانندگان اتوبوسرانی، طرح افزایش ایستگاه‌های خیابان امام خمینی‌ (ره)، عدم هماهنگی بین ساعات اعلام شده اتوبوس سر ایستگاه‌ها، استفاده از خطوط تراموا در خیابان امام‌خمینی (ره)، چگونگی تأمین مالی ناوگان اتوبوسرانی، جریمه نقدی برای افراد بدون بلیط، رسیدگی به وضعیت رانندگان، اختلاف قیمت تمام شده کرایه اتوبوس، رفع آلودگی‌های زیست محیطی، مشکل ایستگاه‌های اتوبوس، مطالبات اتوبوسرانی از شورای شهر مهم‌ترین سئوالات تیترواری بود که اعضای شورای شهر از مدیر عامل اتوبوس رانی اصفهان داشتند.

در ادامه این نشست که شاید یکی از دلایل اصلی این بازدید را رقم می‌زد، درد و دل و صحبت رودرروی نماینده رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی بود که مدت‌ها پشت در منتظر مانده بود که صدای خود را به گوش مسئولان شهری برساند.

این نماینده رانندگان اتوبوس که به نمایندگی از چندین صد نفر از رانندگان اتوبوسرانی در این جلسه حاضر شده بود، مرتضی مشهدی نام داشت و آنطور که خود اظهار کرد، در گفت‌وگویی می‌خواست صدای خود را بابت مطالبه حق و حقوق رانندگان اتوبوس به مسئولان برساند که به گوش شبکه‌های خارج از کشور رسید و مسئولان پس از آن از طریق این شبکه‌ها متوجه شدند که برخی رانندگان هم مطالباتی داشتند که باید گوش می‌کردند.

وی در اظهارات خود طبقه‌بندی مشاغل، تشکیل شرکت شورای اتوبوسرانی و شورای کارگری را مطرح کرد و گفت: چرا باید ایستگاه CNG اتوبوسرانی تعطیل باشد؟ و چرا 60 دستگاه اتوبوس نو در پارکینگ‌ خوابیده و لاستیک‌های نوی آن زیر اتوبوس‌های فرسوده دودزا می‌رود؟

نماینده رانندگان اتوبوسرانی اصفهان گفت: چرا اصفهان یک کلانشهر آلاینده تلقی می‌شود، اما مزایای آن همانند شهرهای بزرگ نیست.

پس از صحبت‌های نماینده رانندگان اتوبوسرانی، مدیر عامل اتوبوسرانی به پاسخ سئوالات اعضای شورای شهر پرداخت و نیز در ادامه آن به پاسخ برخی از خواسته‌های رانندگان اتوبوسرانی که توسط نماینده آنها قرائت شد،پرداخت.

سید عباس روحانی که پس از چندین سال کار در شرکت اتوبوسرانی از نبود گوش‌ شنوای کم و کاستی‌ها و کم توجهی‌ها و اجحافی که در حق شرکت اتوبوسرانی به لحاظ مالی شده است، رنج می‌برد، در پی پاسخگویی برخی از مطالبات اعضای شورای شهر از حمل و نقل عمومی، گفت: مشکلات شرکت واحد اتوبوسرانی همانند یک سنگی است که هم روی پای اعضای شورای شهر است و هم روی پای اتوبوسرانی، و قطعا اعضای شورای شهر که توسط همین مردم انتخاب شده‌اند به دلیل کم‌کاری‌ها که خیلی‌ جاها می‌توانسته‌اند حامی این شرکت باشند اما کوتاهی کرده‌اند، مسئول هستند.

وی اذعان داشت: هر جنگی، مرد جنگ و گرز رستم می‌خواهد و شرکت واحد اتوبوسرانی هم به دلیل مشکلات عدیده‌ای که دارد، نیاز به حمایت مالی دارد.

روحانی، حمل و نقل و رسیدگی به مطالبات اتوبوسرانی که فردا با حضور محیط زیستت و فناوری شورای اسلامی شهر برگزار می‌شود موکول کرد.

انتهای پیام/63012/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول