اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست توسعه صادرات:

ساخت پایانه صادراتی در کهگیلویه و بویراحمد مسکوت بماند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ایجاد پایانه صادراتی در کهگیلویه و بویراحمد هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارد که باید ساخت آن را به زمان دیگری موکول کرد و طرح اکنون مسکوت بماند.

ساخت پایانه صادراتی در کهگیلویه و بویراحمد مسکوت بماند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدموسی خادمی عصر امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آن‌چه که باید برای توسعه هرچه بیشتر استان به آن توجه زیادی شود موضوع صادرات است چراکه ظرفیت‌های خوبی برای این کار در استان داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ابراز داشت: نباید محدودیت‌هایی برای اعزام هیئت‌های تجاری استان به سایر کشورها وجود داشته باشد.

این مسئول ارشد اجرایی با بیان این‌که چنین مراوداتی می‌تواند زمینه‌ساز رشد و شکوفایی در بخش صادرات شود، تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید برای شناسایی هیئت‌های تجاری فعال در کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنند تا بتوانیم از همه ظرفیت‌های آن‌ها برای ترویج این تفکر استفاده بهینه کنیم.

خادمی فراهم کردن شرایط لازم برای اعزام این گروه‌ها به کشورهای هدف را ضروری دانست و از مسئولان خواست تا نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام داده و با این هیئت‌ها از همه نظر همکاری داشته باشند و مشکلات آن‌ها را برطرف کنند.

وی فرهنگ صادرات در استان را ضعیف عنوان کرد و بخشی از آن را مربوط به آموزش‌های لازم دانست و گفت: باید دوره‌های آموزشی تجارت خارجی و آشنایی با قوانین و مقررات صادرات و واردات با حضور اساتید فرهیخته و باتجربه کشوری در استان برگزار شود تا بتوانیم از تجارب عملی آن‌ها در این خصوص نهایت بهره را ببریم.

وی آموزش تاجران را موضوعی مهم دانست که اکنون در دنیا به آن توجه جدی می‌شود و اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در استان از دیگر راه‌های ترویج تفکر صادراتی در کهگیلویه و بویراحمد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در استان گفت: این نمایشگاه‌ها و برپایی آن‌ها باید همراه با مطالعه و استفاده از تجربیات سایر استان‌ها باشد و همچنین زمان و مکان دقیق برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی سال 93 به طور دقیق مشخص شود تا دچار سردرگمی نشویم.

خادمی با اشاره به لزوم مسکوت ماندن موضوع ساخت پایانه صادراتی در استان در برهه کنونی، افزود: ساخت این پایانه نه باید لغو شود و نه اینکه اکنون اجرا شود بلکه به دلیل این که فعلاً توجیه اقتصادی ندارد و شرایط لازم برای احداث آن وجود ندارد، لازم است که طرح ساخت آن مسکوت بماند.

انتهای پیام/2571/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول