اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز سال نو میلادی

مهمان‌نوازی بندر شهید رجایی از کاپیتان‌های مسیحی در روز کریسمس

همزمان با آغاز سال نو میلادی، مجتمع بندری شهید رجایی میزبان کاپیتان‌ها و افسران کشتی‌های خارجی بود که عید کریسمس را در این بندر جشن گرفتند.

مهمان‌نوازی بندر شهید رجایی از کاپیتان‌های مسیحی در روز کریسمس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، همزمان با فرا رسیدن سال 2014 میلادی راهنمایان بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران در محیطی بسیار صمیمی با پرسنل کشتی‌های خارجی دیدار کرده و ضمن عرض تبریک عید کریسمس از سوی حمیدرضا دلبری، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به آنها، هدایایی را به افسران مسیحی کشتی‌های خارجی اهدا کردند.

گفتنی است؛ این برنامه طبق یک سنت مرسوم همه ساله همزمان با عید کریسمس در بنادر بین المللی از جمله بندر شهید رجایی برگزار می‌شود و کاپیتان‌ها و افسران کشتی‌های خارجی حاضر در این بندر مورد میهمان نوازی سکانداران ارشد حوزه دریایی و بندری قرار می‌گیرند.

در این برنامه، «پالسوس جونیور» کاپیتان خط کشتیرانی کره جنوبی که محموله خودروی سبک در بندر شهید رجایی تخلیه می‌کرد، چنین گفت که 1200 خودروی سواری سبک را از بنادر کره جنوبی به بندر شهید رجایی آورده و خلیج فارس و تنگه هرمز را محیطی آرام و با ثبات برای حمل و نقل دریایی می‌داند.

فادمیر گرینپیک، مهندس برق کشتی اوکراینی نیز ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز سال نو به همه دریانوردان در اقصی نقاط جهان، بندر شهید رجایی را یک بندر خوب و مدرن دانست و افزود: شرایط برای کار مناسب است و وسایل خرید و مایحتاج اولیه هم در این بندر در دسترس است.

مقصد بعدی راهنمایان بندر برای دیدار با کاپیتا‌ن‌ها و خدمه کشتی‌های خارجی، یک شناور بزرگ نفتکش بود. «جسارو برهانو» کاپیتان اتیوپی این کشتی که به گفته خودش بارها و بارها به ایران سفر کرده است، با بیان اینکه صادرات مواد نفتی را از بندر شهید رجایی به بندر مسقط در عمان را انجام می‌دهد، از عملکرد پرسنل این بندر اظهار رضایت می‌کرد.

کاپیتان «پیتوریس» اهل کشور فیلیپین نیز از جمله میهمانان خارجی بود که همزمان با عید کریسمس در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران حضور داشت. وی با اشاره به برنامه‌های آتی شرکت کشتیرانی متبوع خود برای تردد به مجتمع بندری شهید رجایی، اعلام کرد که هم اکنون کشتی فله بر گندم را که از کشور لیتوانی بارگیری کرده، در بندر شهید رجایی را تخلیه می‌کند و طی هفته‌های آینده نیز مجدداً برای جابجایی چند محموله جدید به این بندر باز خواهد گشت.

لازم به ذکر است، مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران محسوب می‌شود که با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 80 میلیون تن کالا، پذیرای 10 هزار فروند انواع کشتی است.

این بندر که به اذعان بسیاری از کارشناسان اقتصادی، برند بین المللی ایران در عرصه تجارت جهانی محسوب می‌شود، بیشترین نقش را در صنعت حمل و نقل کشور ایفا نموده و با بنادر معروف جهان از طریق خطوط معتبر کشتیرانی و کانتینری دنیا، تبادل کالا و مراوده بازرگانی دارد.

انتهای پیام/2310/ذ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول