اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

برای ریشه‌کن کردن فساد در هرمزگان مصمم هستم

استاندار هرمزگان با بیان اینکه گزارشات متعددی پیرامون بروز تخلفات در هرمزگان دریافت کرده است، گفت: در مقابل فساد اداری در هرمزگان کوتاه نمی‌آیم.

برای ریشه‌کن کردن فساد در هرمزگان مصمم هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم جادری، صبح امروز در نشست شورای اداری استان که با حضور یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی برگزار شد، با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در بستک، اظهار داشت: از توجه ویژه رئیس جمهوری و نوبخت معاون وی و سایر مسئولان دولتی و سازمان‌های امدادرسان کمال تشکر را داریم، چرا که در این زمینه پیگیری‌ها و امور لازم تاکنون به نحو رضایت‌بخشی ادامه یافته است.

وی در ادامه افزود: امدادگران فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و بوشهر نیز به عنوان استان‌های معین، در کنار امدادگران هرمزگان توانستند خدمات قابل توجهی به مردم زلزله زده شهر بستک ارائه دهند.

استاندار هرمزگان در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از دستگاه‌های انتظامی امنیتی، خدماتی و صدا و سیما اضافه کرد: طی ساعات اولیه وقوع زمین‌لرزه در منطقه حاضر و نسبت به برگزاری نشست ستاد بحران در این شهرستان اقدام کردیم و دستورات مورد نیاز نیز اتخاذ شد.

جادری با بیان اینکه مردم کماکان در چادر زندگی می‌کنند، اضافه کرد: بسیاری از منازل مسکونی در شهر بستک قابلیت سکونت ندارد و به دلیل ناپایداری منازل مسکونی ترس مردم از پس‌لرزه‌ها زیاد شده است.

وی اضافه کرد:‌اسکان موقت در حال حاضر در بخش اعظمی از شهر بستک صورت گرفته است و در این راستا باید برای بررسی و جبران خسارت‌ها قدم‌های لازم را برداریم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه پس از بررسی خسارت‌ها گزارش لازم طی ساعات آینده برای تصویب به هیئت دولت ارائه می‌شود، اضافه کرد: از دستگاه‌های مربوطه انتظار می‌رود اقدامات لازم را برای اخذ گزارش های جدید به عمل آورند.

جادری با بیان اینکه هرمزگان استانی زلزله‌خیز است، افزود: متاسفانه این استان در بحث امدادی با توجه به پهناوری آن از کمترین امکانات برخوردار است، به نحوی که نه تنها در این استان بالگرد امدادی وجود ندارد، بلکه جمعیت هلال احمر بستک تنها یک نفر پرسنل دارد.

وی اضافه کرد: علی‌رغم تعدد وقوع زمین‌لرزه‌ها در سال‌های گذشته این استان فاقد سگ‌های جستجوگر و تجهیزات پزشکی درمانی امدادی است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: به نظر می‌آید از فرصت‌های موجود در گذشته برای توسعه این استان استفاده نشده است چرا که این استان در حال حاضر با مشکلاتی عدیده از جمله عدم برخورداری 173 روستا از آب و برق، مواجه است.

وی اضافه کرد:‌ مشکلات زیادی در استان موجود است که گزارش محرمانه آنها به مسئولان دولت اعلام می‌شود.

جادری اضافه کرد: زمانی که بودجه سالانه استان به اندازه بودجه مورد نیاز برای یک پروژه آب‌رسانی، دست مسئولان بسته می‌ماند.

عالی‌ترین مقام دولت در هرمزگان با بیان اینکه مردم در ماه‌های اخیر بیش از هر زمانی امیدوارتر شده‌اند، گفت: در بخش‌های مختلف گزارش‌هایی داریم که تخلفات متعددی صورت گرفته و یا در حال صورت گرفتن است.

وی با بیان اینکه خود را مدیون کسی نمی‌داند و حزب و باندی ندارد، تاکید کرد: در مقابل فساد اداری در هرمزگان کوتاه نمی‌آیم و حتی اگر نتوانستم این پدیده را جمع کنم، به رئیس جمهور خواهم گفت که توان مدیریت را ندارم و کنار می‌روم.

استاندار هرمزگان گفت: نمی‌توان زمانی که عده‌ای در سختی و محرومیت بسر می‌برند، در مقابل عده‌ای سودجو سکوت کرد.

جادری افزود: در حالی که بزرگترین بندر تجاری کشور و صنایع متعدد در بیخ گوش بندرعباس قرار دارد، تنها دود ماشین‌ها و تبعات منفی این ظرفیت‌ها نصیب مردم این شهر می‌شود.

وی اضافه کرد: بندرعباس عملا به مرکزی برای بارانداز و حمل و نقل کالا تبدیل شده است و این درحالی است که مردم آن از اسکله، نفت، گمرک و سایر تأسیسات و واحدهای ایجاد شده هیچ منفعتی نمی‌برند.

وی اظهار امیدواری کرد: رئیس جمهور از سفر به هرمزگان مصوباتی را در نظر بگیرند که بخشی از عقب‌افتادگی‌ها در این استان جبران شود.

استاندار هرمزگان گفت: هر چند در کشور استان‌های محروم دیگری نیز داریم اما هرمزگان درحالی در لیست استان‌های محروم قرار گرفته که خود از ظرفیت‌های بالایی برخوردار و منافع زیادی را متوجه اقتصاد کشور دیگر کرده است.

انتهای پیام/88001/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول