اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل صدا و سیمای خوزستان خواستار شد

ورود رسانه‌ها با وقف قلم در عرصه وقف

مدیر کل صدا و سیمای خوزستان گفت: لازم است برای ترویج فرهنگ وقف، رسانه‌ها با وقف قلم خود وارد این عرصه شوند.

ورود رسانه‌ها با وقف قلم در عرصه وقف

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مسلم رحیمی در پنجمین همایش وقف و رسانه که ظهر امروز در هتل نیشکر برگزار شد، اظهار کرد: وقف در خوزستان سابقه طولانی دارد و مشاهده شده موقوفات برخی شهرستان‌ها بیش از توان مردم منطقه بوده است. 

وی با بیان اینکه در میان واقفان در استان شخصیت‌های حقیقی بزرگی وجود دارد ادامه داد: در چند روز گذشته مستند شیخ شوشتری دو بار از صدا و سیمای خوزستان پخش شد در این مستند نکته‌هایی بود که محروم شیخ شوشتری خانه و کتابخانه‌اش را به آستان قدس رضوی وقف کرد. 

مدیر کل صدا و سیمای خوزستان خاطر نشان کرد: وقف موضوعی آشنا بین مردمان خوزستان است که این به برکت وجود علمای بزرگ و ارزشمند است که پا به عرصه وقف نهادند. 

وی با بیان اینکه لازم است که رسانه‌ها نیز با وقف قلم خود وارد این عرصه شوند عنوان کرد: باید مشخص شود که جامعه در آینده به چه مسائلی نیاز خواهد داشت تا واقفان در این جهت هدایت شوند و در این محور‌ها وقف داشته باشند. 

رحیمی با اشاره به ضرورت انجام نیازسنجی در کشور، تصریح کرد: شاید برخی موقوفات نیاز کنونی یا آینده جامعه ما نباشد و این وظیفه اصحاب رسانه است که در این حوزه بیشتر کار کنند. 

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم جهت‌گیری مطلوب و مناسبی در این زمینه داشته باشیم، در جهت فرهنگ‌سازی و ترویج وقف در جامعه قدمی مؤثر برداشته‌ایم.

انتهای پیام/72011/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول