اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

40 کانون در مساجد خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از صدور مجوز برای 40 کانون فرهنگی و هنری مساجد تا پایان سال جاری در سطح استان خبر داد.

40 کانون در مساجد خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام رمضان زاهدی اصل پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح ساختمان دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی همزمان با تاسیس استان با تعداد 40 کانون راه‌اندازی شد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 352 کانون فرهنگی و هنری مساجد در خراسان جنوبی وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد 11 کانون در بشرویه و 83 کانون در بیرجند موجود است.

فعالیت 43 کانون در مساجد قاین

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از فعالیت 15 کانون در خوسف خبر داد و افزود: در مساجد درمیان نیز 25 کانون فرهنگی و هنری وجود دارد.

زاهدی با بیان این‌که در چند سال اخیر تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری در قاین رشد زیادی داشته است، اذعان داشت: در حال حاضر 43 مسجد در این شهرستان دارای کانون فرهنگی و هنری هستند.

وی متذکر شد: در حال حاضر 22 کانون در زیرکوه، 20 کانون در سرایان، 36 کانون در سربیشه، 37 کانون در طبس، 22 کانون فردوس و 38 کانون در شهرستان نهبندان وجود دارد.

فعالیت 12 کانون تخصصی در سطح مساجد استان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت 12 کانون تخصصی در سطح مساجد خراسان جنوبی، یادآور شد: هنر، ایثار و شهادت، نماز و اعتقادات از جمله حوزه‌های کاری این کانون‌ها هستند.

زاهدی تعداد کتابخانه‌های مجوزدار کانون‌های مساجد استان را 31 کتابخانه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 110 کتابخانه مخزن‌دار در سطح مساجد خراسان جنوبی موجود است.

وی اضافه کرد: همچنین در مساجدی که امکاناتی برای ایجاد کتابخانه مفصل وجود ندارد  کتابخانه باز ایجاد شده است که 41 مسجد در استان دارای کتابخانه باز هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه سهمیه استان برای تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری 40 کانون می‌باشد، اذعان کرد: تا پایان سال جاری برای این تعداد کانون مجوز راه اندازی صادر می‌شود.

انتهای پیام/69022/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول