اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه خواستار شد

لزوم جلب مشارکت مردم در نهادینه کردن مبارزه با مواد مخدر در کهگیلویه

فرماندار کهگیلویه خواستار مشارکت مردم در مبارزه با مواد مخدر شد و گفت: مبارزه با این بلای خانمان‌سوز باید خواستگاه اجتماعی داشته باشد.

لزوم جلب مشارکت مردم در نهادینه کردن مبارزه با مواد مخدر در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دهدشت ظهر امروز در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان و با حضور اعضای این کمیته برگزار شد.

ابراهیم جعفری در این جلسه با اشاره به راهبرد اصلی مجموعه وزارت کشور در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در اهداف توسعه هزاره سوم جلب مشارکت مردمی یکی از مولفه‌های مورد تاکید است.

فرماندار کهگیلویه با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: باید نگاه مردم در اجرای احکام از شگفت‌زدگی به احساس تکلیف تغییر پیدا کند.

رئیس شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه توجه به مشارکت مردمی در بندهایی از سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر را نشانه اهمیت این موضوع دانست و گفت: امروز نیازمند مشارکت مردم و رویکرد اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر هستیم.

وی احساس تعلق مردم به جامعه و ارتقای کیفیت زندگی را از مهمترین تاثیرات این نوع مشارکت برشمرد و با اذعان به عمل دستوری مدیران در سنوات گذشته اظهار داشت: دلیل اینکه امروز در بسیاری از مسائل به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم به خاطر این است که صرفاً بر مبنای دستوری عمل کردیم.

جعفری خواستار بسط مشارکت به همه مردم از خرد و کلان شد و افزود: نباید مشارکت را مختص ادارات و قشر خاصی بدانیم بلکه سطح اول مشارکت اجتماعی از مهدهای کودک آغاز شود.

فرماندار کهگیلویه حضور آگاهانه و استفاده از نظرات مردم را در سطح دوم مشارکت اجتماعی عنوان کرد و با بیان اینکه مردم از تبعات و مشکلات اعتیاد بی‌اطلاع هستند، خاطرنشان کرد: در سطح بالاتر باید مسئله را برای مردم تعریف کرد.

جعفری اظهار کرد: باید به عنوان یک خواسته عمومی مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان کهگیلویه نهادینه شود.

فرماندار کهگیلویه با تشریح انواع پیشگیری، از نوع غیرکیفری سنتی به عنوان یکی از روش‌های پیشگیری یاد کرد و گفت: هدایت آحاد جامعه به سمت تقوا و آگاهی و تبیین نقش معنویت در زندگی می‌تواند در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر موثر باشد.

مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه نقش مشارکت اجتماعی مردم در پیشگیری غیرکیفری وضعی را انکار نشدنی خواند و افزود: قبل از وقوع هر جرمی باید بر فعالیت نظارت داشته باشیم.

فرماندار کهگیلویه عدم پیوست اجتماعی در اجرای طرح‌ها را از مشکلات اساسی شهرستان برشمرد و تشکل‌های مردم نهاد را از جمله راه‌های کاهش تقاضای مواد مخدر دانست.

انتهای پیام/82016/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول