اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی زنجان خبر داد

افزایش 187 درصدی کشف «حشیش» در استان زنجان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در 9 ماه نخست سال‌جاری کشف مواد مخدر از نوع «حشیش» در استان زنجان 187 درصد افزایش داشته است.

افزایش 187 درصدی کشف «حشیش» در استان زنجان

مختار شیرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به آمار کشفیات مواد مخدر استان در 9 ماه گذشته سال‌جاری اشاره کرد و اظهار داشت: کشف مواد مخدر از نوع تریاک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 16 کیلوگرم هروئین و کراک در استان زنجان کشف شد، تصریح کرد: امسال چهار کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین و کراک کشف شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 71 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته مواد مخدر از نوع مرفین در استان زنجان کشف نشد، افزود: امسال 18 کیلوگرم مرفین در استان کشف شده که این مقدار 100 درصد افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته 12.346 کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش در استان زنجان کشف شده است، گفت: این مقدار در سال‌جاری به 35.503 کیلوگرم رسیده است.

شیرمحمدی ادامه داد: کشف مواد مخدر از نوع حشیش نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 187 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه کشف سایر مواد مخدر در استان کاهش 33 درصدی دارد، متذکر شد: مواد مخدر از نوع شیشه نیز 206 درصد افزایش دارد که این امر زنگ خطری برای استان زنجان محسوب می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان اذعان داشت: مجموع کل کشفیات مواد مخدر استان زنجان در 9 ماه نخست سال‌جاری 10 درصد افزایش دارد.

* افزایش هفت درصدی تعداد دستگیرشدگان مواد مخدر در زنجان

این مسئول در ادامه به آمار دستگیرشدگان استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: تعداد دستگیرشدگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش دارد.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه خودروهای توقیفی در طول این مدت 42 درصد افزایش داشته، ادامه داد: طرح‌های اجرا شده در این زمینه نیز 9 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین به آمار دستگیرشدگان به تفکیک اشاره کرد و ابراز داشت: دستگیرشدگان قاچاقچی نسبت به سال گذشته 39 نفر کاهش دارد.

* افزایش 77 درصدی توزیع‌کننده مواد مخدر در زنجان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه توزیع‌کننده مواد مخدر 77 درصد افزایش داشته، اضافه کرد: حمل‌کننده 40 درصد افزایش، خرده‌فروش 21 درصد کاهش و نگهدارنده نیز هشت درصد کاهش دارد.

این مسئول به جنسیت دستگیرشدگان در رابطه با قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 45 نفر خانم در این زمینه دستگیر شده است.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه این تعداد در سال‌جاری به 47 نفر افزایش یافته است، متذکر شد: این تعداد در 9 ماه گذشته سال‌جاری چهار درصد افزایش دارد.

وی به سهم دستگیرشدگان بر اساس قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و بیان داشت: تریاک 45.4 درصد، هروئین و کراک 22.2 درصد، شیشه 27.4 درصد و حشیش 5 درصد است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان همچنین به سهم دستگیرشدگان اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: قشر کارگر ساده 10.5 درصد دستگیرشدگان را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 4.4 درصد دستگیرشدگان را رانندگان به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: کشاورز 4.5 درصد، کارمند 1.3 درصد و بیکار و مشاغل کاذب نیز 79.3 درصد دستگیرشدگان را اختصاص داده‌اند.

شیرمحمدی به سطح تحصیلی دستگیرشدگان مواد مخدر اشاره کرد و اذعان داشت: افراد بی‌سواد هشت درصد، مقطع ابتدایی 29 درصد، مقطع راهنمایی 50 درصد، دیپلم 12 درصد و عالی یک درصد است.

انتهای پیام/73008/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول