اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان خبر داد

درخشش دو گروه نمایش هنرمندان زنجانی در جشنواره طلوع

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان از درخشش دو گروه نمایش هنرمندان زنجانی در جشنواره طلوع خبر داد.

درخشش دو گروه نمایش هنرمندان زنجانی در جشنواره طلوع

اصغر شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دو گروه نمایشی از استان زنجان در جشنواره طلوع که به میزبانی شهر تبریز برگزار شد، حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه این گروه‌های نمایش موفق به کسب مقام‌های خوبی در این جشنواره شده‌اند، افزود: هنرمندان زنجانی در بخش‌های مختلف موفق به کسب مقام‌ها و رتبه‌های برتر در این جشنواره شده‌اند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از نمایش‌های حاضر در این جشنواره «برهوت» به کارگردانی و نویسندگی علی عسگری بود، ادامه داد: این نمایش در بخش کارگردانی، نویسندگی و بازیگری موفق به کسب رتبه نخست شد.

این مسئول با بیان اینکه نمایش «استاد» دیگر نمایش حاضر در این جشنواره بود، تصریح کرد: این نمایش به کارگردانی علی امین‌زاده در جشنواره طلوع به اجرا در آمد.

شعبانی با بیان اینکه این نمایش به عنوان منتخب دوم جشنواره جواز حضور در مرحله پایانی جشنواره سراسری طلوع را به دست آورده است، ادامه داد: این نمایش نیز موفق شد در بخش پوستر و بروشور مقام نخست را از آن خود کند.

وی با بیان اینکه این نمایش در بخش طراحی گریم و لباس مقام نخست و در بخش بازیگری مقام دوم را به خود اختصاص داد، گفت: این نمایش همچنین مقام سوم بازیگری (معلول) و مقام دوم بازیگری زن را نیز به خود اختصاص داد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان همچنین در ادامه از اجرای سه نمایش به مناسبت اربعین حسینی توسط هنرمندان انجمن نمایش خبر داد و افزود: «تشنگان سیراب» به کارگردانی و نویسندگی جواد جریان قلم از 27 آذر تا یکم دی‌ماه در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی اجرا شد.

این مسئول نمایش «هبل» به کارگردانی علیرضا فرید و نویسندگی حمیدرضا قزلباش را دیگر نمایش اجرا شده برشمرد و ادامه داد: این نمایش نیز از سوم تا هشتم دی‌ماه در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی اجرا شد.

شعبانی «تیر و پرنده» به کارگردانی رسول صالحی را سومین نمایش اجرا شده به مناسبت اربعین اعلام کرد و متذکر شد: این نمایش نیز از سوم تا نهم دی‌ماه و در مجموع با 11 اجرا در کانون نور به اجرا درآمد.

وی در مورد استقبال از این اجراها اذعان داشت: 4 هزار نفر از علاقمندان به هنرهای نمایشی از این سه نمایش بازدید کردند.

انتهای پیام/2308/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول