اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان حاجی‌آباد خبر داد

اجرای نمایش تعزیه‌خوانی اربعین توسط بسیج هنرمندان حاجی‌آباد

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان حاجی‌آباد از اجرای نمایش تعزیه‌خوانی اربعین توسط بسیج هنرمندان حاجی‌آباد خبر داد.

اجرای نمایش تعزیه‌خوانی اربعین توسط بسیج هنرمندان حاجی‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌آباد، محبوبه رمضانی عصر امروز در نشستی با محوریت اربعین حسینی، اظهار داشت: از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی، بسیج هنرمندان، می‌توان به اجرای عمومی نمایش نامه‌ها و برگزاری نمایشگاه‌ها اشاره کرد.

وی بیان داشت: در این ایام، تعداد سه نمایش نامه در سطح شهرستان حاجی‌آباد، طی دو روز برپا است که هر کدام از این نمایش نامه‌ها با عناوین مختلف میزبان سوگواران حسینی هستند.

به گفته این فعال فرهنگی مذهبی، مراسمی نیز امروز با عنوان روز عاشورا به شیوه پرده خوانی، خطبه خوانی، مصیبت خوانی و روزه خوانی اجرا شد که از جمله برنامه‌های مدنظر برای مناسبت اربعین است.

رمضانی ابراز داشت: هنرمندان هنرهای نمایشی و تعزیه با ارائه برنامه‌های تعزیه خوانی به میدان آمده‌اند تا از این طریق میثاق خود را با حماسه سترگ کربلا و قیام حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) و یاران وفادارش به ظهور رسانند.

این مسئول ادامه داد: در مقابل اینچنین اقداماتی از سوی دشمنان اسلام و مسلمانان، رسالت ما خطیر است و باید آثار هنری ارزشمندی توسط هنرمندان توانا و متعهد مرز و بوم ایران اسلامی و به ویژه خطه فرهنگ پرور حاجی‌آباد ارائه و خلق شود تا از این طریق حرف و پیام‌های فاخر و انسان محوری که در حماسه حضرت ابا عبد ا... الحسین (ع) بروز می‌کند، بهتر به جهانیان منتقل شود.

رمضانی افزود: باید برای حفظ و حراست از اهداف قیام عاشورا آن هم از طریق فرهنگ و ادب و هنر و به خصوص هنرهای اسلامی و قرآنی تلاشی همه جانبه و همدلانه صورت گیرد.

گفتنی است؛ اجرای برنامه خطبه خوانی نیز روز یکشنبه مورخ 1/10/92 در زینبیه شهرستان حاجی‌آباد ساعت 9:00 و بعد از ظهر ساعت 15 در سالن شهید حسن زاده توسط 30 بازیگر گروه تعزیه خوانی نوای عاشورا بسیج هنرمندان این شهرستان به اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام/88001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول