اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند:

طرح جامع 4 بقعه امامزاده مرند در دست اجراست

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند از اجرای طرح جامع در چهار بقعه امامزاده این شهرستان خبر داد.

طرح جامع 4 بقعه امامزاده مرند در دست اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام احمد جباری صبح امروز در جمع خبرنگاران، وقف را پشتوانه اقتصادی اسلام دانست و اظهار کرد: در صورت بهره‌وری و مدیریت صحیح از اموال وقفی می‌توانیم به بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه فائق آییم.

وی ضمن تبیین نگاه مردم استان آذربایجان‌شرقی به مسئله وقف افزود: مردم ولایت‌مدار آذربایجان به تأسی از سیره علوی و فاطمی قسمتی از اموال خود را در نیت‌های مختلف از جمله عزاداری اهل بیت (ع) و خصوصاً امام حسین (ع) وقف می کنند.

جباری با تشریح آمار موقوفات شهرستان مرند و فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی ذیل آن اذعان داشت: در حال حاضر 710 موقوفه  و 700 رقبه(زیر مجموعه وقف) در سطح شهرستان وجود دارد که برای امور فرهنگی و اقتصادی استفاده می‌شود.

وی ضمن تشریح مراحل راه‌اندازی سامانه  اطلاعاتی جامع وقف بیان داشت: راه‌اندازی این سامانه با ایجاد تحول اساسی مدیریت اموال وقفی سبک سنتی را تبدیل به مدیریت جامع الکترونیک کرده است.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان مرند در ادامه با اشاره به اینکه برای ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی تعداد بیش از 450 باب مسجد شهری و روستایی شهرستان مرند به تعریف و تخصیص منابع مالی مناسب نیاز است، افزود: مردم‌محوری بودن سنگر مساجد و افزایش میل و رغبت حضور نسل جوان و نوجوان جامعه در بطن مساجد برای متعالی‌سازی معنوی و اخلاقی شخصیت حقیقی آنها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به وظیفه این نهاد در دو بخش موقوفات و امامزاده‌ها گفت: در بخش موقوفات وظیفه اصلی ما حفظ این موقوفات است که قدم‌هایی در این زمینه برداشته شده که با توجه به اینکه ثبت و سند دار کردن این اماکن اهمیت زیادی دارد بنابراین در سال‌جاری با همکاری اداره ثبت اسناد، نزدیک به 50 مورد سند اخذ شده است.

جباری ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام یافته در بخش امامزاده‌ها از اجرای طرح جامع در چهار بقعه امامزاده سید احمدمرند، سیدمحمد و سید حسن ابرغان، سید هاشم زنوز و سیدحسن کوه کمر خبر داد.

وی طرح جامع بقعه امامزاده سید احمد مرند در زمینی به وسعت 3 هزار مترمربع شامل عملیات عمرانی و اجرایی تربت‌خانه، زائرسرا، احداث کتابخانه و هتل برای زائران و گردشگران صورت گرفته و با اتمام آن در اختیار مردم مؤمن و متدین شهرستان و زائران قرار خواهد گرفت.

جباری بیان کرد: در طرح جامع بقعه امامزاده پیش‌بینی‌های لازم از جمله فضای سبز کتابخانه زائرسرا و دیگر امکانات رفاهی برای زائران انجام خواهد شد و با همکاری مسئولان شهرستان به خصوص شهردار و شورای اسلامی شهر مرند شاهد تحولات عظیمی در این مکان مقدس خواهیم بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند گفت: در مورد مناطق وقفی همکاری مستمر و خوبی با نهادها و ادارات ذیربط از جمله اداره منابع طبیعی داریم تا وظیفه دفاع از موقوفات به نحو احسنت انجام شود.

انتهای پیام/60007/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول