اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اثر سرمازدگی صورت گرفت

خسارت 94 میلیارد تومانی به مزارع کازرون

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کازرون از خسارت افزون بر94 میلیارد تومان بر اثر سرمازدگی به مزارع سبزی و صیفی و باغات این شهرستان خبر داد.

خسارت 94 میلیارد تومانی به مزارع کازرون

مهرداد بازیار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: سردشدن هوا در روزهای اخیر و عدم وجود رطوبت مناسب در اثر تأخیر در بارندگی موجب بروز خساراتی در مزارع سبزی و صیفی و باغات این شهرستان شده است.

وی افزود: به باغات مرکبات این شهرستان حدود 15 درصد سرشاخه و 40 درصد میوه و نیز سبزیجات از قبیل کاهو 70 درصد و باقلا 30 درصد خسارت بر اثر سرمازدگی وارد شده است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کازرون تصریح کرد: بر اساس برآورد اولیه کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در مجموع افزون بر 94 میلیارد تومان خسارت تخمین زده شده که امکان افزایش آن در روزهای آینده وجود دارد.

بازیار با بیان اینکه بیشترین خسارت سرمازدگی در شهرستان کازرون متوجه باغات مرکبات بخش قائمیه شده است، ابراز داشت: کشاورزان این بخش به دلیل پایین بودن قیمت مرکبات در بازار خرید، به حفظ میوه بر روی درختان اقدام کرده که همین امر در پی وقوع کاهش دما و سرمازدگی متحمل خسارت قابل توجهی شده است.

انتهای پیام/ 2448/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول