اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی فارس تاکید کرد

ضرورت وجود مرکز نگهداری موقت معتادان در بافت فرسوده شیراز

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: با هدف کاهش تردد معتادان در سطح شهر سازمان بهزیستی این استان اقدام به راه‌اندازی مراکز (دی.آی.سی) در بافت فرسوده شیراز کرده است.

ضرورت وجود مرکز نگهداری موقت معتادان در بافت فرسوده شیراز

عبدالحمید کشاورز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با راه‌اندازی این مراکز که با استقبال بسیاری از معتادان گذری روبه‌رو شده و با ارائه تسهیلات و خدمات بهداشتی و درمانی، گامی مثبت در کاهش این معضل و بیماری اجتماعی در استان فارس برداشته شده است.

وی از راه‌اندازی 10 مرکز اجتماعی از سوی بهزیستی فارس در سطح این استان خبر داد و افزود: این مراکز شامل مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، ساماندهی کودکان خیابانی و نیز مرکز نگهداری دختران پناه‌جو یا خانه سلامت، پایگاه‌های خدمات اجتماعی در مناطق آسیب‌خیز و حاشیه‌نشین شهری و حمایت از افراد دارای اختلال هویت جنسی است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس خاطرنشان کرد: خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی به طور 24 ساعته به افرادی که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند به ویژه کودک و همسر و سالمندآزاری خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کودکان خیابانی به کودکانی گفته می‌شود که در شهرهای بزرگ برای ادامه زندگی مجبور به کار در خیابان‌ها می‌شوند، شرایط پذیرش این‌گونه کودکان به مراکز بهزیستی را ارجاع از سوی مراکز انتظامی، اردوگاه هدایت، قوه قضائیه و خودمعرف برشمرد.

کشاورز بیان داشت: مرکز اورژانس اجتماعی در قالب مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، با اقدام‌های تخصصی مددکاری اجتماعی و روانشناسی فرد را در استفاده از مکانیسم‌های تطابقی حل بحران یاری می‌دهد.

وی اضافه کرد: افرادی که دارای اختلاف‌های حاد در روابط درون خانوادگی هستند و خودکشی کرده یا تمایل به خودکشی دارند، همسران، کودکان آزاردیده، زنان و دختران فراری، زنان و دخترانی که ایجاد روابط جنسی نامشروع می‌کنند و افراد دارای اختلال هویت جنسی مشمول خدمات مراکز اورژانس هستند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس ابزار داشت: اولویت اصلی سازمان بهزیستی پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است که در این راستا از تمام ابزار، تجهیزات و امکانات خود در اجرایی شدن آن اقدام می‌کند.

انتهای پیام/2448/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول