اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جم خبر داد

گسترش کشت گلخانه‌ای در اراضی کشاورزی جم

رئیس جهاد کشاورزی جم از گسترش کشت گلخانه‌ای در اراضی کشاورزی جم خبر داد.

گسترش کشت گلخانه‌ای در اراضی کشاورزی جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، عبدالنبی یوسفی صبح امروز در نشست مسئولان جم اظهار داشت: شهرستان جم دارای ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی است و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی در این منطقه امری لازم است.

وی افزود: رسیدگی به مشکلات کشاورزان و رفع معضلات پیش روی آنها باید مورد توجه و تاکید مسئولان قرار گیرد و امیدوار هستیم در این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس جهاد کشاورزی جم با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن بخش گلخانه‌ای در شهرستان جم خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان برداشت محصولات گلخانه‌ای در جم بسیار مناسب بوده که به‌طور مثال در محصول گوجه فرنگی، میزان برداشت در فضای آزاد به ازای هر ده هزار مترمربع، 30 تن و در گلخانه به ازای هر هزار متر مربع، 35 تن محصول برداشت می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که در آینده هر خانوار در کنار محل زندگی خود با راه‌اندازی گلخانه‌های 200 و 300 متری بتواند امرار و معاش مناسبی از این طریق داشته باشد.

وی با یادآوری بحران آب در شهرستان جم، حرکت به سمت گلخانه‌ها را کمک به پویایی کشاورزی بدون نیاز به آب زیاد دانست و افزود: حتی می‌توان با اقداماتی بدون نیاز به چاه، آب گلخانه را نیز تامین کرد.

یوسفی در ادامه از شهرداران و دهیاران خواست حتی‌الامکان از تغییر کاربری زمین‌های زراعی به مسکونی خودداری کنند تا از این طریق کشاورزی شهرستان در معرض نابودی قرار نگیرد.

انتهای پیام/2451/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول