اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد ارس در بازدید از مجتمع گلخانه‌ای ارس عنوان کرد

بازار آسیای میانه؛ هدف بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در ارس

دیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بازار کشورهای آسیای میانه را هدف محصولات تولیدی در بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور که در منطقه آزاد ارس در حال احداث است عنوان کرد.

بازار آسیای میانه؛ هدف بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل روابط عمومی و بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی در بازدید از این مجتمع گلخانه‌ای 140 هکتاری اظهار کرد: این مجتمع گلخانه‌ای با 101 واحد گلخانه‌ای در جوار رود ارس در حال احداث است و می تواند بخش بزرگی از بازار 300 میلیونی کشورهای آسیای میانه را هدف قرار دهد.

وی افزود: این مجتمع با هدف تولید برای صادرات انواع گل و صیفی‌جات گلخانه ای به کشورهای همسایه در آسیای میانه و قفقاز طراحی شده و با وجود آب فراوان و خاک مرغوب توان منطقه آزاد ارس برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر و توسعه صادرات را افزایش خواهد داد.

عرب باغی گفت: برای رسیدن به این هدف باید سرمایه گذاری لازم برای احداث صنایع سورتینگ و بسته‌بندی در این مجتمع بزرگ توسط بخش خصوصی انجام گیرد.

وی اشتغالزایی این طرح را بطور مستقیم حداقل 700 نفر اعلام کرد و گفت: میزان اشتغالزایی غیرمستقیم در این پروژه 500 نفر بوده و ظرفیت جذب سرمایه‌گذاری بیش از 350 میلیارد ریالی بخش خصوصی داخلی و خارجی را دارد.

عرب باغی گفت: سرمایه گذاران واحدهای گلخانه‌ای می‌توانند با استفاده از مزیت‌های قانونی مناطق آزاد تاسیسات و تجهیزات احداث و توسعه گلخانه را بدون پرداخت عوارض گمرکی از خارج از کشور تامین کنند.

 مجتمع گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس در استان آذربایجان‌شرقی در منطقه مرزی جلفا در مرز ایران با جمهوری نخجوان و در بخشی از اراضی دشت بزرگ گلفرج طراحی و در حال احداث است.

انتهای پیام/60001/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول