اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی کردستان:

طرح ایجاد گلخانه‌های خانگی توت‌فرنگی در کردستان بررسی می‌شود

کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طرح ایجاد گلخانه‌های خانگی توت‌فرنگی در کردستان در دست بررسی است.

طرح ایجاد گلخانه‌های خانگی توت‌فرنگی در کردستان بررسی می‌شود

محمد مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طرحی با عنوان احداث گلخانه‌های خانگی توت‌فرنگی در استان در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: این طرح قرار شده در مناطقی همچون کامیاران که در زمینه تولید توت‌فرنگی دارای تجربه کافی هستند و دیگر نیازی به آموزش مجدد در این زمینه را ندارند، اجرایی شود.

وی عنوان کرد: این گلخانه‌های خانگی در سطح 250 مترمربع طراحی شدند و در حال آماده‌سازی هستیم که در روستاهای توت‌فرنگی‌خیز استان که شرایط مناسب را دارا هستند در صورت تصویب اجرایی کنیم.

کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان برآورد هزینه ابتدایی این طرح را حدود 15 میلیون تومان ذکر کرد و بیان داشت: اگر روستاییان 5 میلیون آورده شخصی را به این طرح اختصاص بدهند و مابقی هزینه‌ها هم در قالب طرح اقتصاد مقاومتی تامین شود، اجرای این طرح موفقیت‌آمیز خواهد بود.

مرادی در رابطه با توجیه‌پذیری این طرح اظهار داشت: روی این طرح کار کارشناسی صورت گرفته و بدون شک توجیه اقتصادی برای مردم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: توت‌فرنگی‌کاران شهرستان کامیاران که فصل زمستان برای کارگری به سایر استان‌های کشور می‌روند با اجرای این طرح دیگر نیازی به مراجعه به سایر مناطق ندارند.

وی عنوان کرد: اجرای این طرح منجر به تداوم کشت توت‌فرنگی و تقویت کشت این محصول در خارج از فصل تولید آن در استان می‌شود.

کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: در این گلخانه 250 متر مربعی بالغ بر 4 هزار نشاء موردنیاز است.

مرادی اظهار داشت: از آنجا که تولید در واحدهای گلخانه‌ای به علت کنترل شرایط محیطی آن به‌صرفه‌تر و هم بیشتر خواهد بود لذا می‌توان به اجرای موفقیت‌آمیز این طرح امیدوار بود.

وی بیان داشت: در صورت موافقت کلی مسئولان ذیربط برای اجرا و فراخوان این طرح اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/79003/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول