اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف آمل:

موقوفات را باید به سوی برنامه‌های فرهنگی سوق دهیم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل گفت: 90 درصد موقوفات این شهرستان برای عزاداری و تعزیه‌داری سید‌الشهدا(ع) وقف شده است و باید موقوفات را به سوی برنامه‌های فرهنگی سوق دهیم.

موقوفات را باید به سوی برنامه‌های فرهنگی سوق دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، همایش بزرگ «یاوران وقف» امشب با حضور مسئولان استانی و شهری و اعضای هیئت امنای امامزادگان، بقاع متبرکه، مساجد، متولیان، واقفان، یاوران وقف، اصحاب رسانه و فعالان این عرصه در مصلای بزرگ قدس این شهرستان برگزار شد.

قدردانی از روسای سابق اداره اوقاف و امور خیریه آمل نیز از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در این مراسم گفت: همه مسئولان بقاع و اماکن متبرکه براساس منویات رهبر انقلاب و عمل به فرمایشات‌ ایشان برای خدمت به خلق و همچنین عمل به نیت واقفان تلاش داریم.

حجت‌الاسلام رسول علیخانی گفت: بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبری بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و ما نیز در این راه گام برمی‌داریم.

وی با اشاره به اینکه حرکت در اوقاف و امور خیریه باید جهادی باشد، تصریح کرد: باید همه مردم به کمک اوقاف بشتابند تا رشد و تعالی جامعه را شاهد باشیم.

این مسئول با اعلام اینکه تشکیل شورای فرهنگی و قرآنی در جوار بقاع متبرکه یک اصل است، ابراز داشت: کار فرهنگی باید اساسی و زیربنایی باشد.

علیخانی با تاکید اینکه باید با برنامه‌ریزی مدون دست به کار فرهنگی بزنیم، گفت: در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد و موقوفات متصرفی باید براساس برنامه حرکت داشته باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم در عصری که ماهواره‌ها و اینترنت با شبکه‌های متعدد خود در حال فعالیت سوء هستند نسل جوان ما را به انحراف بکشانند.

وی یادآور شد: براساس منویات رهبر معظم انقلاب برای تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن کریم در سطح کشور، در این شهرستان نیز گام‌های خوبی برداشتیم و طی دو ماه آینده نیز یکی از مراکز تربیت حفاظ قرآن کریم در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

علیخانی با اشاره به اینکه 90 درصد موقوفات این شهرستان برای عزاداری و تعزیه‌داری سید‌الشهدا(ع) وقف شده است، گفت: باید موقوفات را به سوی برنامه‌های فرهنگی سوق دهیم و همچنین خط فکری فرهنگی به جامعه ارائه دهیم.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم نیز با حضور مسئولان استانی و شهری از اعضای برگزیده هیئت امنای امامزادگان، بقاع متبرکه، مساجد، متولیان، واقفان، یاوران وقف و چهار خبرنگار و فعال رسانه‌ای این شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/86012/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول