اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

حفظ و تقویت فرهنگ شهادت‌طلبی وظیفه‌ای همگانی است

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: حفظ فرهنگ شهادت‌طلبی نه تنها توسط خانواده شهدا بلکه باید توسط همه مردم تقویت شود و این امر در جامعه ما نهادینه شده است.

حفظ و تقویت فرهنگ شهادت‌طلبی وظیفه‌ای همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی عصر امروز در همایش پیشگامان بصیرت، مدافعان ولایت که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: امروز به برکت نام شهدا و تلاش خانواده آنها چنین اجتماعاتی تشکیل می‌شود؛ امیدواریم خداوند هر روز بر درجات آنها بیفزاید و ما را نیز پیرو راه شهدا قرار دهد.

وی افزود: ممکن است چند نفر یک اعتقاد داشته باشند ولی تاثیر آن در اعمال و رفتارشان متفاوت باشد و این امر نشان‌دهنده میزان مختلف اعتقاد و قدرت آن است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه میزان ایمان هر فرد متفاوت با دیگران است، عنوان داشت: زندگی این دنیا مرحله‌ای مقدماتی برای زندگی اصلی انسان محسوب می‌شود و در حقیقت دوران جنینی برای زندگی ابدی است.

وی ادامه داد: انسان در این دنیا با اختیار و انتخاب خود مراحلی را طی می‌کند تا به صلاح و سعادت زندگی اخروی برسد؛ اگر مسیر سعادت در پیش گرفته شود بهترین استفاده صورت می‌گیرد وگرنه پشیمانی به بار خواهد آورد.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه بسیاری از انسان‌ها این اعتقاد را دارند ولی در مقام عمل ضعیف عمل می‌کنند، گفت: با این وجود برخی نیز گویا مرغ باغ بهشت هستند و در این زندگی دنیایی آرام و قرار ندارند، نمونه بارز آنها در دوران دفاع مقدس دیده می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن که می‌فرماید در مورد شهدا مپندارید و نگویید که مرده‌اند، عنوان داشت: به تایید این کتاب آسمانی، شهدا زنده‌اند و نزد پروردگار خویش روزی می‌خورند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده شهدا به ویژه پدران و مادران آنها نقش مهمی در تربیت شهدا دارند و برای جامعه نیز برکتی بزرگ محسوب می‌شوند بنابراین باید قدر آنها را بدانیم.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه وظیفه مهمتری نیز بر دوش همه مردم است، ابراز داشت: حفظ فرهنگ شهادت‌طلبی نه تنها توسط خانواده شهدا بلکه باید توسط همه مردم نهادینه شود؛ برکت انقلاب سبب شده است امروز حتی برخی نوجوانان هم آرزوی شهادت داشته باشند با اینکه دوران انقلاب و جنگ را ندیده‌اند هرچند شیطان هم در تلاش است که این فرهنگ را از بین ببرد و مانع از رسیدن ملت ایران به کمال شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امام خمینی(ره) سبب شدند ملت ایران بهترین بهره‌برداری را از فرهنگ شهادت حسینی و کاری که امام حسین(ع) انجام دادند، داشته باشند.

انتهای پیام/78004/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول