اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

واقفان کاشانی با وقف بخشی از دارایی‌ خود به ازدواج جوانان کمک کنند

امام جمعه موقت کاشان گفت: واقفان شهرستان کاشان با انجام وقف بخشی از دارایی‌ خود، سود حاصل از آن را برای ازدواج جوانان هزینه نمایند.

واقفان کاشانی با وقف بخشی از دارایی‌ خود به ازدواج جوانان کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی احتشام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای این شهرستان اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی در مذاکرات ژنو با صداقت کار خود را آغاز کرده است و طرف مقابل نیز باید بر صداقت جمهوری اسلامی مبنی بر عدم دستیابی به بمب هسته‌ای صحه گذاشته و حق غنی‌سازی ایران را برای فعالیت‌های صلح‌آمیز به رسمیت بشناسد.

وی افزود: اگر جمهوری اسلامی امروز حاضر شده به پای میز مذاکره آمده و به تعبیر مقام معظم رهبری نرمش قهرمانانه داشته باشد، این اقدام جمهوری اسلامی از موضع ضعف نبوده بلکه بیانگر صداقت جمهوری اسلامی در امر فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران اسلامی است.

خطیب نماز جمعه کاشان تأکید کرد: جمهوری اسلامی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای به دنیا ثابت کرده تا جایی که امکان برای مذاکره وجود داشته است با گروه 1+5 همراهی و همکاری نموده است و طرف مقابل نیز باید جواب صادقانه‌ای برای مذاکرات صادقانه جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

احتشام از وحدت ملت به عنوان یکی از پشتوانه‌های مهم برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نام برد و خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که برای رسیدن به اهداف خود در مقابله با آمریکا و اروپا نیازمند وحدت همه مردم برای حمایت از فرزندان انقلاب در مذاکرات هسته‌ای هستیم.

وی در ادامه سخنان هوشمندانه رئیس جمهوری ایران در مورد حماسه 9 دی سال 88 را امیدآفرین برای خط ولایت و اصولگرایان و مایه ناامیدی و موضع‌گیری فتنه‌گران دانست و گفت: تحلیل ریاست جمهوری از وقایع سال 88 مشت محکمی بر دهان دشمنان خارجی و بیگانگان بود که به اعتقادات و ارزش‌های مردم تاخته بودند و از این حرکت خود به عنوان یک سوء‌تفاهم سیاسی یاد می‌کردند.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به تدوین منشور اصولگرایی یادآور شد: افرادی که در مسیر ارکان چهارگانه، انقلاب، اسلام، نظام و ولایت و مقام معظم رهبری هستند، دشمن سرسخت صهیونیست و استکبار جهانی و حامی جدی محرومان هستند، افرادی اصولگرا هستند.

وی در ادامه جمهوری اسلامی را در میانه راه مبارزه با دشمن ذکر و عنوان کرد: دشمن امروز برای حضور دائمی در افغانستان  و عراق و سوریه، با پول کشورهای سرمایه‌دار و بی‌غیرت منطقه و اعزام تکفیری‌ها از سوریه به عراق و انجام حملات انتحاری در عراق به دنبال قتل عام مسلمانان و خط و نشان کشیدن برای جمهوری اسلامی است.

احتشام با تقدیر از دولت نوری مالکی برای مقابله با تکفیری‌ها در عراق گفت: دولت نوری مالکی در روزهای گذشته ضربات مهلکی را بر پیکره تکفیری‌ها و القائده در عراق وارد نموده است.

وی در بخش دیگر از خطبه‌ها با اشاره به سالروز کشف حجاب رضاخانی در کشور بیان داشت: رضاخان با کشف حجاب در ایران ضربه بزرگی به فرهنگ و غیرت زن ایرانی وارد کرد.

خطیب نماز جمعه کاشان ساماندهی وضعیت بدحجابی در جامعه را یکی از نقاط روشن کارنامه دولت تدبیر و امید دانست و تأکید کرد: امیدواریم دولت تدبیر و امید رسیدگی به وضعیت بدحجابی در جامعه را به مانند رسیدگی به وضعیت کاهش تورم و ساماندهی اقتصاد کشور در اولویت فعالیت خود قرار دهد.

احتشام همچنین با گرامیداشت هفته وقف، از وقف به عنوان یک ضرورت در جامعه و یک حسنه جاریه برای واقفان نام برد و افزود: افرادی که توانایی وقف ندارند می‌توانند به صورت مشارکتی در امر وقف شرکت کنند.

وی یکی از مسائل مهم و اولویت‌دار در جامعه را ازدواج جوانان اعلام و عنوان کرد: واقفان شهرستان کاشان با انجام وقف بخشی از دارایی‌ خود، سود حاصل از آن را برای ازدواج جوانان هزینه نمایند.

انتهای پیام/2406/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول