اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد

غنی‌سازی 60 درصدی پاسخی به زیاده‌خواهی آمریکا

امام جمعه رفسنجان گفت: طرح غنی‌سازی 60 درصدی که نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند و 200 نماینده امضا کردند، پاسخ محکمی به زیاده‌خواهی آمریکاست.

غنی‌سازی 60 درصدی پاسخی به زیاده‌خواهی آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رفسنجان با تاکید بر رعایت تقوا اظهار داشت: این مهم «رعایت کردن تقوا» ادا کردن حق خداوند است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) تصریح کرد: ایشان حیا داشتن در برابر خدا را مهم خواندند و فرمودند «حفظ فکر و شهوت و هوای نفس به یاد مرگ و آخرت بودن و ترک زینت‌های دنیایی از جمله حیاداری در برابر خداوند است و هر کس آخرت را می‌خواهد، باید بر داشتن این صفات اهتمام ورزد.

رمضانی‌پور با اشاره به اینکه حساب‌رسی روز قیامت بسیار دقیق است و به اندازه ذره‌ای گناه هم کرده باشیم، عقوبت دارد، بیان داشت: عدم بارش رحمت الهی به واسطه گناهانی است که در خفا و آشکار انجام می‌دهیم و گناهانی مانند شرک که جنبه درونی دارد، عقوبت سنگینی در پی دارد.

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به آیه 36 سوره اسرا افزود: از آن چه آگاهی نداری، پیروی نکن، چرا که گوش، چشم و دل همه در پیشگاه خداوند مسئول هستند.

رمضانی‌پور با تاکید بر رفع مشکلات خانوادگی خاطر ‌نشان کرد: دادگاه‌ها نباید به واسطه پرونده‌های طلاق پر شود و وکلا هم با پرهیز از فکر کردن به مادیات ابتدا با نصیحت کردن زن و شوهرها کار را آغاز کنند و هر پرونده‌ای را به راحتی قبول نکنند.

وی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) بهترین ازدواج را ازدواج آسان دانسته‌اند و خانواده‌هایی که به خاطر مسائل مادی ازدواج فرزندان خود را به تاخیر می‌اندازند، روز قیامت مسئول هستند، زیرا با تاخیر در ازداوج پسر و دختر ممکن است به گناه دچار شوند.

رمضانی‌پور به عزاداری‌های ماه محرم و صفر اشاره و عنوان کرد: این دو ماه به خوبی برگزار شد و مهم دستاوردهایی است که از محافل و مجالس عزای امام حسین (ع) کسب کرده‌ایم و حفظ آن دستاورد‌ها مهم‌تر است.

خطیب جمعه رفسنجان از سالروز ابلاغ نامه تاریخی امام راحل به گورباچف یاد کرد و ابراز داشت: آن پیام موجب برچیده شدن بساط مستکبران شرق شد و امیدواریم، بساط مستکبران غربی نیز به زودی برچیده شود.

وی کشف حجاب به فرمان رضا شاه معدوم را به خاطر ایجاد فساد و بی‌بندوباری در جامعه خواند و تصریح کرد: آن زمان زنان آزاده ما در برابر این جنایت مقابله کردند و نگذاشتند، این خواسته آن ملعون اجابت شود و امروز خدا را شکر می‌کنیم، اکثر زنان جامعه ما با حجاب برتر در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند و آن عده اندکی که بی‌حجاب و بدحجاب هستند با معروف‌سازی هدایت می‌شوند.

رمضانی‌پور با اشاره به قیام خونین 19 دی سال 56 بیان داشت: آن زمان مردم قم در مخالفت با بیانیه‌ای که ساواک بر علیه امام راحل چاپ کرده بود، قیام کردند و زمینه نهضت اسلامی را رقم زدند.

وی اذعان کرد: طرح غنی‌سازی 60 درصدی که نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند و 200 نماینده امضا کردند، پاسخ محکمی به زیاده‌خواهی آمریکاست.

وی افزود: آنها خود از وحوش هستند و از درنده‌ها هم بدتر هستند که به ملت متمدن و با بصیرت ایران جسارت می‌کنند و لذا همه مردم از مجلس و نمایندگان آن قدردانی می‌کنند که پاسخ آن زورگویان را دادند.

انتهای پیام/80016/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول