اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

طرح غنی‌سازی 60 درصدی جواب زیاده‌خواهی آمریکا است

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: ارائه طرح غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم از سوی نمایندگان مجلس جواب بسیار قاطع به زیاده‌خواهی‌ها و تحریم‌های جدید آمریکا است.

طرح غنی‌سازی 60 درصدی جواب زیاده‌خواهی آمریکا است

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت حلول ماه ربیع‌الاول و سالروز هجرت نبی مکرم اسلام از مکه به مدینه در سخنانی اظهار داشت: ارائه طرح غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی جواب قاطع به زیاده‌خواهی‌های دنیای غرب و آمریکا بوده تا چپ و راست ، جمهوری اسلامی را تهدید به گزینه روی میزشان نکنند.

وی افزود: آمریکایی که حتی کارشناسان آن هیچ نشانه‌ای بر تسلیحاتی بودن فعالیت غنی‌سازی ایران نیافته‌اند بنابراین دلیلی ندارد که با ادبیات خشن و بی‌ادبانه با ملت بزرگ ایران سخن بگوید.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه مذاکرات ژنو می‌تواند نقطه عطفی بر تعامل ملت ایران با دنیای غرب باشد گفت: جمهوری اسلامی با وجود بی‌اعتمادی به غربی‌ها و آمریکایی‌ها توانسته صداقت خود را در این مذاکرات نشان دهد، اما مواضع دولت آمریکا و فرانسه حکایت از عدم تعامل و به نتیجه نرسیدن مذاکرات ژنو دارد.

خرسند تصریح کرد: اگر دنیای غرب به ویژه آمریکا بخواهد در مذاکرات کارشکنی کند و با ادبیات توهین‌آمیز و بی‌ادبی و تهدید با ملت بزرگ ایران سخن بگوید جمهوری اسلامی جواب آنان را با غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم خواهد داد.

خطیب نماز جمعه کازرون از مسئولان به ویژه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و هیئت مذاکره کننده خواست با قاطعیت تمام جواب تهدیدها و زیاده‌خواهی‌های دنیای غرب و آمریکا را بدهند تا بفهمند که با ملت ایران باید با تکریم سخن بگویند.

وی 13 دی ماه سالروز ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام(ره) به گورباچف رئیس جمهور شوروی سابق را گرامی داشت و افزود: پیام حضرت امام(ره) نشان از بصیرت و آگاهی و آینده‌نگری ایشان داشت و در دورانی که اوج قدرت‌نمایی آن ایالت بود رئیس جمهورش را طی نامه‌ای دعوت به خدا و معنویت کرد.

امام جمعه کازرون در ادامه به 17 دی ماه سالروز کشف حجاب توسط رضاخان قلدر اشاره کرد و گفت: در سال 1314 توطئه‌ای مبنی بر کشف حجاب توسط غربی‌ها به ویژه آمریکا به وسیله رضاخان قلدر به اجرا درآمد تا فرهنگ غرب در ایران رواج یابد.

خرسند بیان داشت: گرچه دنیای غرب نتوانست در توطئه کشف حجاب به موفقیت دست یابد، اما امروزه ضرورت دارد که در مدارس و دانشگاه‌های کشور بر مسئله حجاب به ویژه حجاب برتر طبق دستورات اسلام تأکید شود.

وی از مردم و مسئولان خواست با استدلال و منطق و به‌طور جدی جلو دهان‌کجی و بی‌حرمتی‌ها به ضروریات اسلام به ویژه مسئله حجاب در جامعه را بگیرند.

خطیب نماز جمعه کازرون با تقدیر از مردم ولایت‌مدار و دوستداران اهل‌بیت(ع) این شهر در برگزاری با شکوه مجالس سوگواری ماه محرم و صفر ادامه داد: مراسم شادی و عروسی‌ها آغاز می‌شود بنابراین باید دقت کرد تا حدود اسلامی شکسته نشود و مردم‌آزاری و همسایه‌آزاری صورت نگیرد.

خرسند از دستگاه‌های مسئول به ویژه نیروی انتظامی، پایگاه‌های بسیج و دستگاه قضایی خواست که با حرمت‌شکنان برخورد لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از مردم کازرون خواست از برگزاری تشریفاتی مجالس ختم و فاتحه اموات و راه‌اندازی کاروان و ایجاد ترافیک پشت سر اموات خودداری کنند چراکه این‌گونه کارها ثواب ندارد و اسلامی نیست.

امام جمعه کازرون از شهردار این شهر خواست به ساماندهی قبرستان توجه ویژه داشته باشد تا از آشفتگی در بیاید.

این مسئول در بخش پایانی خطبه دوم، هفته وقف را گرامی داشت و از خیران و واقفان کازرونی داخل و خارج از کشور درخواست کرد برای حل مشکلات درمانی ، این شهر را یاری و در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

خرسند در پایان رحلت استاد اخلاق و مفسر قرآن و نهج‌البلاغه سید علی‌اکبر پرورش یکی از یاران صدیق امام(ره) و مقام معظم رهبری را تسلیت گفت.

انتهای پیام/‌2448/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول