اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

معیشت و اشتغال مشکل اصلی مردم است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جدی بودن مشکل اشتغال جوانان در استان گفت: در استان همدان زیرساخت‌های لازم برای اشتغالزایی ایجاد نشده است.

معیشت و اشتغال مشکل اصلی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر خجسته در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز همدان، با اشاره به جدی بودن مشکل اشتغال جوانان در استان اظهار کرد: در استان همدان زیرساخت‌های لازم برای اشتغالزایی از قبل ایجاد نشده است.

وی نداشتن فرودگاه، آزادراه و راه آهن را از جمله موانع جذب سرمایه‌گذار در استان ذکر کرد و افزود: نمایندگان مردم برای ایجاد زیرساخت‌ها، جذب بودجه‌های ملی، جذب سرمایه‌گذاران و نهایتاً ایجاد اشتغال شبانه‌روز در تلاش هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرواز حجاج از فرودگاه همدان در روزهای اخیر، بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم 36 میلیارد تومان از بودجه‌ ملی را به ساخت و راه‌اندازی فرودگاه همدان اختصاص دهیم.

وی در ادامه به مذاکرات صورت گرفته با هیئت دولت و مسئولان استانی برای احداث قطار شهری و راه آهن در همدان اشاره کرد و ادامه داد: در پی آن هستیم تا در اسرع وقت در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد، قریب 30 هزار شغل برای هم استانی‌های عزیز ایجاد شود.

خجسته با بیان آنکه هرکسی که برای جوانان شغل ایجاد کند، شایسته دست‌بوسی است، ابراز داشت: نخستین ‌سرمایه‌گذار خارجی، ساخت شرکت پتروشیمی ابن‌سینا را در استان آغاز کرده است.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی بهره‌برداری آزاد‌راه همدان تهران خاطرنشان کرد: برای ساخت این آزادراه نیز 142 میلیارد تومان از بودجه‌های ملی به لطف پیگیری‌های مسئولان استانی جذب شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گزارش عملکرد خود به مردم، از پیگیری دریافت بودجه برای تکمیل ساخت بیمارستان فوق تخصصی قلب همدان، 72 فرهنگسرا و پتروشیمی هگمتانه سخن گفت و افزود: در بحث آبرسانی به هم استانی‌ها نیز به طور جدی در حال مذاکره و ایجاد ساز و کار لازم هستیم و در حال حاضر با راه‌اندازی تصفیه خانه عباس‌آباد، به طور میانگین 200 لیتر در ثانیه به آب مصرفی مردم استان اضافه شده است.

انتهای پیام/89034/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول