اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

رسیدگی به اشتغال جوانان در اولویت‌های کاری دولت قرار گیرد

امام جمعه میاندوآب با اشاره به روز دانشجو مشکلات عمده این قشر از جامعه را بیکاری دانست و گفت: رسیدگی به اشتغال جوانان باید در اولویت‌های کاری دولت تدبیر و امید قرار گیرد.

رسیدگی به اشتغال جوانان در اولویت‌های کاری دولت قرار گیرد

حجت‌الاسلام حمید حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تقوا ریسمان محکمی است که انسان را به مسیر درست هدایت کرده و عامل خوشبختی و سعادت انسان در هر دو جهان خواهد بود.

وی ضمن دعوت همگان بر رعایت تقوای الهی در ابعاد مختلف زندگی، با استناد به آیات قرآنی یکی از مصادیق متقیان را صداقت عنوان و تصریح کرد: بر اساس فرمایشات گوهربار امیرمومنان علی (ع) نیز یکی از صفات برجسته متقیان این است که به هنگام نیاز سخن می‌گویند و از زیاده‌گویی پرهیز می‌کنند.

حسن‌زاده یکی از آسیب‌های کنونی فردی و اجتماعی جامعه اسلامی را دروغگویی و عدم صداقت در رفتار و اعمال دانست و گفت: این خصیصه شایسته مسلمانان نیست و جریان آن در اجتماع، به ویژه در میان مسئولان نظام با خلف وعده‌های صورت گرفته، می‌تواند سبب دلسردی افراد نسبت به یکدیگر و ایجاد فضای بی‌اعتمادی میان آنها شود.

وی در ادامه به موضوع نظم و اهمیت آن اشاره کرد و ضمن تأکید بر لزوم آراسته شدن مسلمانان بر این ویژگی گفت: رعایت نظم در ابعاد گوناگون زندگی اهمیت دارد که نظم در پوشش، نظم در محل کار و منزل و حتی در عبادت و مطالعه نیز دارای اهمیت خاصی است که باید مورد توجه مسلمانان قرار گیرد.

امام جمعه میاندوآب به موضوع ولادت امام محمدباقر(ع) نیز اشاره و تصریح کرد: یکی از القاب بزرگ ایشان، باقرالعلوم(شکافنده علوم) بوده و این لقب به سبب برخورداری ایشان از علم و فقه با توجه به عنایات ویژه الهی بوده است.

حسن‌زاده با اشاره به شانزدهم آذر ماه به عنوان روز دانشجو، بر لزوم رسیدگی به اوضاع و مشکلات این قشر از جامعه تأکید کرد و گفت: اشتغال جوانان اکنون به معضلی اساسی تبدیل شده است که باید در دولت جدید بر این مسئله توجه خاصی صورت گیرد.

وی با اشاره به تقارن هفدهم آذر ماه با روز شهادت حضرت رقیه(س)، به بخشی از مصائب وارد شده بر اهل بیت امام حسین(ع) پس از حادثه کربلا اشاره کرد.

وی در ادامه به سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب نیز اشاره کرد و گفت: این بزرگوار از علمای برجسته کشور بودند که به عنوان سومین شهید محراب شربت شهادت را نوشیدند.

حسن‌زاده همچنین با توجه به سالروز شهادت عمار یاسر، به اقدامات و رشادت‌ها وی در جهاد علیه دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: مطالعه رشادت‌های این افراد می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان در حرکت به دنبال دستیابی به کمال و حفاظت از آرمان‌های انقلاب در کشور مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/61006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول