اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان:

همدان در مجموع سرانه مطالعه در رتبه 15 کشوری قرار دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: همدان در مجموع سرانه مطالعه در رتبه 15 کشوری قرار دارد که اصفهان، مشهد، تبریز و یزد بعد از همدان قرار گرفته‌اند.

همدان در مجموع سرانه مطالعه در رتبه 15 کشوری قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، رضا غلامی‌خجسته اظهار داشت: فعالیت‌های محتوایی و نرم‌افزاری کتابخانه‌های عمومی استان و کسب رتبه‌های برتر کشوری در این حوزه، رتبه اول در شاخص‌های فرهنگی، رتبه دوم در نقد کتاب، انتخاب کتابخانه مرکزی همدان به عنوان برترین کتابخانه مرکزی کشور نویدبخش آینده‌ای روشن در ارتقاء شاخص‌های کتابخوانی در استان است.

وی افزود: امروزه استفاده از فضای مجازی برای ارتقا و فراگیری مطالعه یکی از راهکارهای بهینه است که ورود هر چه سریع‌تر دستگاه‌های مرتبط با فرهنگ مطالعه در آن ضروری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان ابراز داشت: اگر چه همدان در زمینه مطالعه کتب چاپی توسط باسوادان رتبه خوبی نداشته، اما در زمینه مطالعه اینترنتی و استفاده از فناوری‌های IT در رتبه 9 کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: موفقیت‌های حاصله مانند کسب رتبه اول در رشد اعضاء شبکه کتابخوانان حرفه‌ای(booki.ir) و رتبه دوم کشور در حوزه IT شاهد جایگاه‌های بالاتر نیز باشیم.

خجسته گفت: طبق بررسی و سنجش شاخص‌های فرهنگ عمومی، همدان در مجموع سرانه مطالعه در رتبه 15 کشور قرار دارد که استان‌های اصفهان، مشهد و تبریز و یزد بعد از استان همدان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با همت بیشتر و حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های مربوطه رسیدن به جایگاه بالای کشوری دور از دسترس نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای همدان عنوان داشت: طبق اسناد منتشره توسط شورای فرهنگ عمومی کشور، سرانه مطالعه در استان همدان در سال 88 قریب به 50 دقیقه بوده که این رقم در سال 91 به 72 دقیقه ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: این امر حاکی از اجماع دستگاه‌های فرهنگی استان، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، بسیج و دیگر متولیان امر مطالعه و کتابخوانی در رسیدن به این ارتقا است.

انتهای پیام/89029/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول