اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث:

امام رضا(ع) برای حفظ کیان شیعه از هیچ تلاشی دریغ نکرد

معاون پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث موسسه دارالحدیث گفت: پیشوای هشتم شیعیان از هر روشی برای حفظ کیان شیعه استفاده کرد و به هیچ فردی اجازه سوءاستفاده از دین را نداد.

امام رضا(ع) برای حفظ کیان شیعه از هیچ تلاشی دریغ نکرد

حجت‌الاسلام مهدی غلامعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: روایت‌های متعددی درباره زندگی این امام بزرگوار از ابتدای زندگی تا پایان عمر نقل شده و چنین روایاتی به جز این امام، تنها درباره پیامبر اکرم(ص)، امام صادق(ع) و امام علی(ع) ذکر شده است.

وی با بیان اینکه ورود به عرصه حکومت سبب می‌شود فعالیت‌های فرد رسانه‌ای شود، گفت: امام رضا(ع) در مدت زمانی که ولایت‌عهدی را قبول کردند از ایشان گزارش‌های متقنی ارائه شده، به طوری که به عنوان مسئول حکومتی زندگی‌اش زیر ذره‌بین است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث موسسه دارالحدیث به روایات موجود درباره پیشوای هشتم شیعیان اشاره کرد و گفت: سیره امام رضا(ع) با دیگر معصومان، پیشوای هشتم شیعیان و عبادت، ارتباط ایشان با خدا، نماز، روزه،‌ قرآن و دعاهای مستحبی از جمله موضوعات مهم روایات محسوب می‌شود.

وی امام و معصومان،‌ ارتباط امام نسبت به امام حسین(ع)، شیوه‌های تعامل امام با مردم، شیعیان، شهروندان عادی،‌ فقرا و زیردستان،‌ علما، خانواده و ارتباط امام با مسائل بهداشتی را از موضوعات دیگر روایات ذکر کرد.

غلامعلی با اشاره به ارتباط امام رضا(ع) با شیعیان گفت: این امام بزرگوار از شیعیان انتظار داشتند به حرف‌هایی که می‌گویند، عمل کنند و بین گفتار و عمل آنها تطابق مشاهده شود.

وی ادامه داد: در زندگی حضرت مشاهده می‌شود که حضرت نسبت به شیعیان علاقه‌مند است و شیعیان زمانی که مریض می‌شوند، ایشان به عیادت آنها می‌روند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث موسسه دارالحدیث عنوان داشت:‌ در دوران پیشوای هشتم شیعیان افرادی بودند که تنها تا امامت امام موسی کاظم(ع) را قبول داشتند و به آنها واقفان می‌گفتند، ولی امام بر جذب حداکثری آنها تاکید داشت، در نتیجه برخی شیعیان با اخلاق و بحث‌هایی که صورت گرفت از انحراف رهایی پیدا کردند و بازگشتند.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) با شیعیان به وسیله راه‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کرد و حتی با آنها نامه‌نگاری کرده و به آنها تذکر می‌داد.

غلامعلی عنوان داشت:‌ پیشوای هشتم شیعیان از هر راه و روشی برای حفظ کیان شیعه استفاده کرد و این امام بزرگوار در عین حال که رافت و رحمت دارد ولی اجازه سوءاستفاده از دین را به هیچ‌ کس نمی‌داد.

انتهای پیام/78003/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول