اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب حوزه:

طلاب سیره و روش امام رضا(ع) را الگو قرار دهند

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به سیره و روش امام رضا(ع) در مباحثه و مناظره‌ها گفت: سبک زندگی و روش امام رضا (ع) بهترین الگو برای طالبان علم در ادامه مسیر است.

طلاب سیره و روش امام رضا(ع) را الگو قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی ضمن تسلیت شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، با اشاره به سبک زندگی اجتماعی این امام همام اظهار داشت: طلاب، فضلا و روحانیون باید از موقعیت و فرصت‌های موجود زندگی برای تبلیغ دین و سیره و روش ائمه (ع) استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نباید همیشه منتظر موقعیت‌های خوب بود، افزود: یکی از ویژگی‌های تبلیغ دینی، استفاده تام از موقعیت‌ها بوده که امام رضا(ع) همواره بر آن تاکیده کرده‌اند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به سفر اجباری امام رضا(ع) از مدینه به توس تصریح کرد: برای تبلیغ دین اسلام ناب محمدی(ص) نباید انتظار قرار گرفتن در موقعیت‌های خاص بود تا درست عمل کنیم؛ همان طوری که امام رضا (ع) در شرایطی مجبور به پذیرش ولایتعهدی مامون می‌شوند که در نگاه اول نقشه‌های شوم مامون مانع از تبلیغ دین توسط امام (ع) می‌شود ولی امام رضا(ع) از این فرصت استفاده کرده و به تبلیغ دین پرداختند.

حسینخانی ادامه داد: امام رضا (ع) با استفاده از موقعیت و فرصت‌ها نگذاشتند مامون به خواسته‌های شوم خود برسد و برنامه‌های خود برای ایجاد بصیرت و روشنگری شیعیان را به بهترین وجه انجام دادند.

وی با اشاره به اقامه نماز باران امام رضا(ع) گفت: مردم با روشنگری‌های حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با استقبال بی‌نظیری در نماز شرکت کردند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه تصریح کرد: طلاب و فضلا باید با تشخیص به موقع جریان‌های اجتماعی و سیاسی با بصیرت‌بخشی عمل به وظیفه کنند.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول