اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

امام رضا(ع) با تفکر جبر، تفویض، واقفیه و غلات برخورد کردند

استاد حوزه علمیه قم گفت: امام رضا(ع) با تفکر جبر، تفویض، واقفیه و غلات برخورد کردند و با دیگر جریانات فکری از جمله معتزله مواجه بودند و با همه اینها مناظره کردند.

امام رضا(ع) با تفکر جبر، تفویض، واقفیه و غلات برخورد کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امشب در جمع زائران و عزادارن در حرم حضرت معصومه(س) با تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا(ع) در مدینه منوره و در خانه امام کاظم به دنیا آمدند و مادر بزرگوار ایشان زن بسیار استثنایی است چراکه هر کسی لیاقت مادر امام بودن را ندارد.

وی با اشاره به اینکه زیارت امام رضا(ع) غم‌زدایی برای انسان به همراه دارد، اظهار کرد: کسی که داغ یا مصیبتی دیده است اگر امام رئوف را زیارت کند اندوهش برطرف می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیچ گنهکاری نیست که به زیارت امام رضا(ع) برود مگر اینکه گناهان او آمرزیده شود، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ائمه اطهار این است که اصلاح‌گر هستند و انبیا نیز مصلح بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح جهانی و فراگیر که همه به یک دین و آیین گرایش پیدا کرده و نقص‌های علوم و بشر پایان یابد در زمان امام عصر(عج) اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: امام رضا(ع) نیز در دوران خود نسبت به اصلاح جامعه اهتمام بسیار داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: در زمان امام رضا(ع) ترجمه کتب از کشورهای مختلف رواج یافت و افکار و باورهای غلط در برخی افراد پیدا شد.

وی با اشاره به اینکه تفکر جبر در زمان امام رضا(ع) رواج یافته بود، بیان کرد: تفکر دیگر واقفیه بود که پیروان آن هفت امام را قبول داشتند و امام رضا(ع) ایشان را به شدت تکذیب کردند و فرمودند هر کس که معتقد به این تفکر باشد گنهکار بوده و به جهنم می‌رود.

استاد حوزه علمیه قم تفکر غلات را از دیگر تفکرهای نادرست زمان امام رضا(ع) دانست و اظهار کرد: این تفکر در زمان دیگر ائمه نیز وجود نداشت و غلات ائمه را بسیار بالاتر از آن جایگاهی که هستند، می‌دانستند.

وی بیان کرد: بزرگترین افتخار ائمه این بود که بنده خدا بودند و غلات کسانی بودند که ائمه را در حد خدا و پیامبر می‌دانستند.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه بهترین سند برای معرفی اهل بیت(ع) زیارت جامعه کبیره است، خاطرنشان کرد: در این زیارت همیشه بر خدا محور بودن اهل بیت(ع) تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) با تفکر جبر، تفویض، واقفیه و غلات برخورد کردند، اضافه کرد: امام رضا(ع) با دیگر جریانات فکری از جمله معتزله مواجه بودند و زمانی که امام به ایران آمدند صاحبان ادیان مختلف در ایران دارای پیروانی بودند و امام با همه‌ی اینها مناظره کرد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه اصلاح رفتارها را از دیگر اقدامات امام رضا(ع) عنوان کرد و بیان داشت: یکی از ویژگی‌های ائمه اطهار مردم‌داری بوده است و کرامات بسیاری از امام رضا(ع) واصل شده است و بسیاری از مردم مشمول عنایات امام رئوف شده‌اند.

وی اظهار کرد: به قول یکی از بزرگان گویا 14 معصوم در آستان مقدس امام رضا(ع) خلاصه شده است و مراجع تقلید اهتمام بسیاری نسبت به زیارت امام رضا(ع) داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) فرمودند هر کسی خواهر مرا در قم زیارت کند، مرا زیارت کرده است، تصریح کرد: امشب در جوار حرم حضرت معصومه(س) روضه شهادت برادر را می‌خوانیم و در سوگ شهادت اختر هشتم آسمان امامت می‌گرییم.

انتهای پیام/2258/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول