اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار:

تأمین پزشک مستقر در روستاها با مشکل مواجه است

فرماندار شهرستان رودبار گفت: تأمین پزشک مستقر در روستاها با مشکل مواجه است.

تأمین پزشک مستقر در روستاها با مشکل مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حسن مرادی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت، اظهار داشت: برای خدمات نظام جمهوری اسلامی سجده شکر به جای می‌آوریم که یکی از ارزنده‌ترین این خدمات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است.

وی افزود: جنوب استان کرمان پیشانی امنیت استان کرمان و به نوعی ایران است، آن قدر که ما برای امنیت منطقه دل می‌سوزانیم، صد برابر آن باید در راستای سلامت کار کنیم هر اقدامی که می‌خواهیم، انجام دهیم باید برای سلامت افراد انجام دهیم.

فرماندار شهرستان رودبار با بیان اینکه باید دانشگاه‌ها محور توسعه باشند نه کارخانه‌ها و این اتفاق در منطقه افتاده است، تصریح کرد: با همه خدماتی که ارائه می‌شود اما در زمینه پزشک مستقر در روستاها مشکل داریم، پیشنهاد داریم که سهمیه پذیرش دانشجویان بومی این دانشگاه بیشتر از این مورد تأکید باشد تا کفایت پزشک منطقه را کند.

مرادی با بیان اینکه بیمارستان‌های ما از نظر تخصص و تجهیزات کامل نیست، عنوان کرد: بیمارستان 12 فروردین شهرستان کهنوج که بیمارستان ما در برای پنج شهرستان جنوبی استان است و 400 هزار نفر را پوشش می‌دهد با همه کارهای که انجام شده کمبودهای زیادی دارد که نیاز است در منطقه جنوب کرمان در زمینه بهداشت و درمان اورژانسی کار شود تا فاصله تاریخی کم شود.

فرماندار شهرستان رودبار اضافه کرد: در منطقه ما هم از نظر نیروی انسانی و هم تجهیزات کمبود داریم و در بحث استقرار پزشک در روستاها امتیازات خاصی برای آن‌ها دیده شود زیرا کار کردن در این منطقه بسیار سخت است و پیشنهاد این است که برای نیروهایی که در بدنه شبکه سلامت کار می‌کنند یک توجه ویژه شود.

مرادی یادآور شد: با توجه به گستردگی و جمعیت منطقه که مهاجر‌پذیر هم هست و بیش از 9 ماه از سال به دلیل ویژگی‌های منطقه 200 هزار نفر برای اشتغال وارد منطقه می‌شوند، سرشکن سرانه درمان و سلامت آن‌ها روی دانشگاه علوم پزشکی این منطقه می‌ریزد، بنابر‌این توجه در زمینه امکانات و منابع مالی کشور به این منطقه مورد تأکید است.

انتهای پیام/80002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول