اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ در ‌بازدید خبرنگاران از بیمارستان ‌سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد

‌راهکارهای یک پزشک متخصص برای جلوگیری از تاول‌زدن پوست

متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه گفت: مردم از داروهای محلی برای بهبود سوختگی به دلیل احتمال افزایش عفونت زخم استفاده نکنند.

‌راهکارهای یک پزشک متخصص برای جلوگیری از تاول‌زدن پوست

 به گزارش خبرگزاری فارس از  بوشهر، فاطمه مرادی‌پور عصر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از بیمارستان سوانح سوختگی گناوه‌ اضافه کرد: هیچ آزمایش علمی ‌روی داروهای محلی که برای التیام سوختگی وجود دارد انجام نشده است و در برخی اوقات شکل زخم را تغییر می‌دهند و تشخیص نوع سوختگی را برای پزشک دشوار می‌کند.

وی افزود: در صورتی که پوست مصدوم سالم باشد و زخم درجه یک باشد توصیه می‌شود از پماد زینک اکسید استفاده شود یا برای جلوگیری از تاول زدن از روش پاشیدن نمک روی پوست استفاده شود.

متخصص عفونی بیمارستان سوانح و سوختگی بیمارستان گناوه گفت: در صورتی که فرد دچار سوختگی، تب کند یا رنگ پوست زخم شده، تغییر کند و اطراف پوست زخم شده، قرمز شود و در آزمایش‌ها افزایش گلبول‌های قرمز مشاهده شود، بیمار دچار عفونت شده است و باید به پزشک مراجعه کند.

مرادی‌پور با بیان اینکه افرادی که دچار سوختگی درجه 2 و 3 شده‌اند حتماً باید برای معالجه به مراکز درمانی مراجعه کنند، گفت: سوختگی‌ها در 24 ساعت اولیه، عفونی نیستند و نیازی به آنتی‌بیوتیک نیست و اگر مصدوم درصد سوختگی بالایی دارد در صورت تب کردن نباید آن را عفونی دانست و آنتی‌بیوتیک مصرف کرد.

وی اضافه کرد: آنتی‌بیوتیک برای پیشگیری نیست و هنگامی که زخم فردی که دچار سوختگی شده عفونت کند، تجویز می‌شود و مصرف خودسرانه آن موجب مقاومت دارویی می‌شود.

این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: باید به بیماری که دچار سوختگی شده است میوه‌هایی که منبع ویتامین C هستند و غذاهای پروتئین‌دار داده شود تا در بهبود زخم به بیمار کمک کنند.

دکتر مرادی‌پور تأکید کرد: در هنگام آتش گرفتن باید از دویدن فردی که حال سوختن است جلوگیری شود زیرا دویدن فقط شعله آتش را افزایش می‌دهد و برای خاموش کردن آن باید از خاک یا پتو استفاده کرد.

متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان سوانح و سوختگی بیمارستان گناوه افزود: در صورت امکان تکه‌های سوخته لباس فرد حادثه‌دیده را از بدنش خارج کنید و اگر این امکان وجود ندارد مصدوم را در یک ملحفه تمیز بپیچانید و فوراً به مرکز درمانی برسانید.

مرادی‌پور اضافه کرد: افرادی که دچار سوختگی با نفت شده‌اند باید پس از بهبودی از کلاه‌های نقاب‌دار و کرم‌های ضد آفتاب برای چرب نگه داشتن زخم استفاده کنند.

انتهای پیام/66006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول