اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سرمای هوا و کاهش شدید افت فشار گاز انجام شد

قطع گاز واحدهای تولیدی و صنعتی پرمصرف در نظرآباد

به دنبال کاهش شدید دمای هوا، فعالیت برخی از جایگاه‌های عرضه گاز در نظرآباد به طور موقت متوقف شده و همچنین اداره گاز این شهرستان اقدام به قطع گاز تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی پرمصرف کرده است.

قطع گاز واحدهای تولیدی و صنعتی پرمصرف در نظرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، طی 24 ساعت اخیر دمای هوا در استان البرز و شهرستان‌های این استان به شدت کاهش یافته است.

در همین حال از صبح امروز مردم البرز شاهد بارش برف بوده و این امر در تشدید سرما به ویژه مناطق کوهستانی استان تاثیر زیادی داشته است.

با توجه به اینکه در زمان تشدید سرمای هوا، مصرف سوخت به ویژه گاز در نقاط مختلف کشور افزایش می‌یابد، از صبح امروز افت فشار گاز در نقاط مختلف استان البرز از جمله شهرستان نظرآباد مخابره شده است.

در همین رابطه از بعد از ظهر امروز گاز برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی پرمصرف قطع شده و همچنین گاز برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی که طی 2 روز آینده تعطیل هستند، نیز قطع است.

همچنین گزارش‌های میدانی خبرنگار ما حاکی از آن است که از ظهر امروز فعالیت برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت CNG متوقف شده و این توقف همچنان ادامه دارد.

* فرماندار نظرآباد: اولویت تامین گاز مصرفی خانه‌های مسکونی است

در همین رابطه خبرنگار فارس در نظرآباد دقایقی قبل با فرماندار این شهرستان تماس گرفت و شهریار آقایی با تایید خبر توقف توزیع گاز در برخی از جایگاه‌های CNG این شهرستان گفت: از شامگاه سه‌شنبه اکثر مناطق کشور با کاهش شدید دمای هوا روبه‌رو بوده‌اند و با توجه به موقعیت جغرافیایی نظرآباد، مردم این شهرستان نیز با سرمای قابل توجهی مواجه شده‌اند.

وی تصریح کرد: در این شرایط اولویت اصلی دولت و شرکت ملی گاز تامین سوخت مردم و خانه‌های مسکونی بوده و به همین دلیل تمهیداتی برای تامین نیاز مردم در کل کشور و به طبع آن شهرستان نظرآباد در دستور کار قرار گرفته است.

عالی‌ترین مقام اجرایی در نظرآباد افزود: از جمله این اقدامات توقف فعالیت جایگاه‌های عرصه سوخت CNG بوده و این امر به صورت موقتی است.

آقایی تاکید کرد: هم اکنون کارگروهی در فرمانداری تشکیل و به صورت مستمر مراحل تامین گاز و عرضه آن رصد شده و تلاش داریم که در روند خدمت‌رسانی به مردم با توجه به سرمای شدید هوا با اخلال روبه‌رو نشود.

* مردم از مصرف غیر منطقی گاز بپرهیزند

وی بیان داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله اداره گاز و همچنین مدیریت ارشد شهرستان تلاش بی‌وقفه‌ای در این حوزه انجام داده و تلاش می‌کنیم که گاز واحدهای مسکونی قطع نشده و یا با افت فشار شدید مواجه نباشند.

فرماندار نظرآباد ادامه داد: تحقق این مهم نیازمند همراهی و تعامل مردم است و انتظار داریم که شهروندان مشکلات و کمبودها را در نظر داشته و الگوهای صحیح مصرف را رعایت کنند.

آقایی تاکید کرد: کارگروهی که در فرمانداری نظرآباد تشکیل شده، طی روزهای آینده در آماده‌باش بوده و با تلاش مدیریت و ماموران اداره گاز شهرستان، گاز مورد نیاز مردم را تامین خواهیم کرد، اما اگر مردم الگوهای صحیح مصرف را رعایت نکنند، با افت شدید فشار گاز و یا حتی قطعی روبه‌رو می‌شویم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر بخشی از مردم ساکن استان‌ها و مناطق کوهستانی و سردسیر کشور برای تامین گاز و سوخت زمستانی با مشکل روبه‌رو هستند و مردم باید در زمان مصرف به شرایط سخت دیگر هموطنان به‌ویژه ساکنان روستاها و مناطق کوهستانی و دورافتاده توجه داشته باشند.

انتهای پیام/2302/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول