اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز شهادت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) صورت می‌گیرد

برگزاری مراسم عزاداری در امامزاده‌های شاخص کهگیلویه و بویراحمد

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) مراسم عزاداری در امامزاده‌های شاخص کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم عزاداری در امامزاده‌های شاخص کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رامین چرومی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) به برنامه‌‌های اجرایی اوقاف و امور خیریه در این روز اشاره و اظهار کرد: به مناسبت سالروز شهادت علی‌بن موسی‌الرضا مراسم عزاداری در سطح امامزاده‌های شاخص کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که هر ساله و به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) برنامه‌های عزاداری مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: امسال برنامه ویژه شهادت آن امام همام در امامزاده بی‌بی حکیمه (س) برگزار می‌شود.

وی با تسلیت سالروز شهادت ثامن‌الحجج به هم‌ استانی‌ها ابراز کرد: هرساله و همزمان با سراسر کشور مردم مومن و خداجوی کهگیلویه و بویراحمد همچون دیگر هم‌وطنان خود در سالروز شهادت امام هشتم به مراسم عزاداری و سینه‌زنی می‌پردازند.

چرومی از عموم مردم کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در مراسم سینه‌زنی و عزاداری امام‌الرئوف حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) دعوت کرد و گفت: امیدواریم با اجرای مراسم عزاداری و حضور پرشور و شعور مردم در این مراسم‌ها دین خود به ائمه اطهار را ادا کنیم.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مراسم عزاداری در سطح امامزاده‌های شاخص استان برگزار می‌شود، گفت: فردا به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) امامزاده‌های استان پذیرای خیل عظیم عزاداران در جای جای این استان است.

وی در ادامه برگزاری مراسم عزاداری در حرم مطهر امامزاده بی‌بی حکیمه (س) را از برنامه‌های ویژه اوقاف عنوان کرد و گفت: شرایط برای برگزاری مراسم عزاداری در این آستان مقدس فراهم و مهیا است.

امام رضا(ع) در سال 148 هجرى قمرى یعنى حدود (1250) سال پیش در شهر مدینه به دنیا آمد پدر ایشان امام موسى بن جعفر(ع) و مادرشان بانویى بزرگوار و خردمند به نام (تکتم) یا نجمه بود. امام رضا(ع) در سالی متولد شد که پدربزرگ ایشان حضرت امام جعفر صادق(ع) به شهادت رسید.

نام ایشان (على) است ولى بر اساس شیوه‌اى که در میان اعراب مرسوم بود به وى (ابوالحسن) مى‌گفتند که این گونه اسم‌ها را (کنیه) می‌نامند.

به گزارش فارس درباره نحوه شهادت امام رضا (ع) بیشتر عالمان شیعه و همچنین تعداد زیادی از علمای اهل سنت قائل هستند که آن حضرت مسموم و شهید شده است ولی با این‌ وجود درباره عامل شهادت امام هشتم اختلاف نظرهایی وجود دارد اما قول مشهور این است که آن حضرت توسط «مأمون» خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسید.

انتهای پیام/82011/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول