اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از آخرین وضعیت جاده‌های خوزستان گزارش می‌دهد

بسته شدن محور تاراز / رهاسازی 35 خودروی گرفتار در برف و کولاک

جاده و محور تاراز در گردنه‌های چری در مسیر ترددی خوزستان به چهارمحال و بختیاری به دلیل برف و کولاک از شب گذشته بسته شده است.

بسته شدن محور تاراز / رهاسازی 35 خودروی گرفتار در برف و کولاک

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، با شروع بارش برف سنگین و کولاک در منطقه تاراز از توابع شهرستان ایذه، این مسیر بسته شده است و تردد خودرو‌ها از این مسیر صعب العبور از شب گذشته قطع شده است.

با این حال از صبح امروز تردد در اینجاده با زنجیر چرخ آزاد اعلام شده اما به دلیل وجود برف و یخبندان تردد خودرو‌ها در این مسیر کوهستانی کاهش چشمگیری یافته است.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان لحظاتی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با اعلام اینکه مسیر ارتباطی خوزستان به چهارمحال بختیاری در محور تاراز بسته نیست اظهار کرد: محور تاراز مسدود نیست و انسداد فعلی در این محور که از شب گذشته اتفاق افتاده در حوزه استان چهارمحال و بختیاری است.

جهانبخش امانی در خصوص وضعیت سایر ارتباطی استان خوزستان نیز خاطرنشان کرد: هم اکنون مسیر تردد در تمام محورهای اصلی و فرعی استان باز است و هیچ مشکلی تاکنون گزارش نشده است.

وی با اشاره به بارش برف در محورهای شمال استان، افزود: با تلاش نیروهای راهداری محورهای اصلی استان از جمله جاده اندیکا به سمت چهارمحال و بختیاری و ایذه به سمت دهدز با مشکلی مواجه نشدند. همچنین با تلاش اکیپ‌های راهداری خوزستان، شب گذشته امدادرسانی به یکی از روستاهای شهرکرد که گرفتار برف شده بود انجام شد.

وی تصریح کرد: بر اثر بارش برف و باران در روزهای گذشته، خساراتی به جاده‌های روستایی در محدوده اندیکا و دهدز وارد شد که هم اکنون در حال ترمیم هستند و عملیات ترمیم حداکثر تا 48 ساعت آینده انجام خواهد شد.

در این حال مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان نیز در خصوص وضعیت امدادی در جاده‌های استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در حال حاضر12 نفر در قالب سه تیم امداد و نجات، یک خودروی نجات با تجهیزات سبک، یک دستگاه آمبولانس و یک خودروی پشتیبانی در منطقه تردی خوزستان به چهار محال بختیاری مستقر هستند.

علی عسکر ظاهری در ادامه خاطرنشان کرد: شب گذشته به دلیل بارش سنگین برف یک دستگاه خودروی سواری در دره واژگون شد که با انجام عملیات امداد و نجات، سرنشین خودرو نجات یافت و برای مداوا به بیمارستان اعزام شدند.

وی تصریح کرد: از زمان شروع بارش‌ها در عملیات جداگانه‌ای 35 خودروی گرفتار در برف و کولاک رهاسازی و 321 نفر نیز در پایگاه امدادی کوهستان تاراز، اسکان اضطراری شدند.

وی اظهار کرد: در این خصوص بیش از 150 بسته غذایی، وسایل گرمایشی، موکت، پتو و اقلام مورد نیاز دیگر در اختیار این افراد قرار گرفت.

انتهای پیام/2329/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول