اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش ویژه راهداران و تجهیزات امدادی ویژه جمعیت هلال‌احمر صورت گرفت

نجات خبرنگاران صدا و سیما و خبرگزاری فارس از کولاک اهر

خبرنگاران صدا و سیما و خبرگزاری فارس با تلاش ویژه راهداران و تجهیزات امدادی ویژه جمعیت هلال احمر استان از کولاک نجات یافتند.

نجات خبرنگاران صدا و سیما و خبرگزاری فارس از کولاک اهر

رئیس هلال احمر شهرستان اهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز که به همراه این اکیپ در برف و کولاک گرفتار شده بودند، اظهار کرد: در پی تماس‌های مکرر اهالی برخی روستاهایی که به علت بارش برف سنگین امکان تردد و قطع ارتباط شده بودند و ارسال مایحتاج ضروری میسر نبود با درخواست ستاد مدیریت بحران‌ هلی‌کوپتر سازمان جمعیت هلال احمر استان به منطقه عزیمت و پس از بارگیری نان و مایحتاج ضروری روستائیان به این روستاها عزیمت که به علت موقعیت بد آب و هوایی و نامساعد بودن شرایط جوی پس از توزیع نان با هلی‌کوپتر در سه روستا امکان فرود در بقیه روستاها میسر نشد.

فیض‌الله محمدیان گفت: پس از این وضعیت به وجود آمده تصمیم جمعی اکیپ امداد و بخشدار مرکزی که همراه این اکیپ در منطقه حضور داشتند مقرر شد آذوقه از بالگرد در 5 کیلومتری روستای دغلیان سفلی تخلیه و اکیپ امداد و بخشدار با پای پیاده و از طریق زمینی کمک‌ها را به مردم برسانند که برای تسهیل در این امر اکیپ هلال احمر و بخشداری نیز از طریق زمینی عازم این روستاها بودند که در مسیر گرفتار برف و کولاک شدند.

وی گفت: پس از اعلام وضعیت فوق‌العاده در منطقه و پیگیری ستاد مدیریت بحران با مسئولیت فرماندار اهر، کمک اهالی و تجهیزات پیشرفته هلال احمر استان و خودروی آرگو و اکیپ راهداری شهرستان پس از چهار ساعت تلاش مسیر روستاها را باز کردند و اکیپ زمینی و بخشدار و رئیس جمعیت هلال احمر، اکیپ خبری صدا وسیما و خبرگزاری فارس که به علت انعکاس خبری در منطقه حضور داشتند و گرفتار برف و کولاک شده بودند نجات یافتند و خوشبختانه بلدوزر راه و ترابری نیز، مسیر این روستا را با تلاش مضاعف و شبانه‌روزی بازگشایی کردند.

بخشدار مرکزی اهر نیز که یکی از افراد مؤثر در این عملیات بود، گفت: از نخستین روز بارش این نعمت الهی و بسته شدن راه‌های ارتباطی بخشداری مرکزی با دستور فرماندار و ستاد مدیریت بحران بطور شبانه‌روز تمام تلاش خود را برای بازگشایی آغاز کرده اما با وجود عدم تکافوی امکانات و ماشین‌آلات موجود بازگشایی راه‌ها از برف و کولاک اکثر راه‌های روستایی دوباره مسدود شده و تلاش برای بازگشایی مجدد با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری ادامه دارد.

نعمتی گفت: در بخش امدادرسانی نیز با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات امدادگران هلال احمر و اورژانس به طور شبانه‌روزی در مبادی و جاده ارتباطی حضور پررنگ دارند و آماده ارائه خدمات امدادرسانی به عموم مردم هستند.

وی با اشاره به عملیات امدادی امروز نیز گفت: خوشبختانه توانستیم با هماهنگی‌های لازم مایحتاج ضروری برخی روستاها که امکان تردد وجود نداشت را با بهره‌گیری از امداد هوایی انجام دهیم.

انتهای پیام/60002/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول