اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

تلاش برای معرفی جایگاه ولایت بارزترین سیره امام رضا (ع) است

امام جمعه سلماس گفت: تلاش برای معرفی جایگاه ولایت بارزترین سیره امام رضا (ع) است.

تلاش برای معرفی جایگاه ولایت بارزترین سیره امام رضا (ع) است

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سلماس اظهار داشت: امام رضا (ع) داناترین، باسخاوت‏ترین و بزرگوارترین مردم در زمینه اخلاق و رفتارهای انسانی بود.

وی اضافه کرد: امام رضا (ع) همچون نیاکان وارسته‏اش از مقام علمى والایى برخوردار بودند و برای پیشرفت اسلام تلاش کردند.

موسوی تصریح کرد: برای ایرانیان مایه افتخار است که یکی از 14 معصوم در ایران بوده و تمام بلاها به وسیله امام رضا (ع) از کشورمان دفع شده و دفع خواهد شد.

وی یادآور شد: بدون شک حضور امام رضا (ع) در نیشابور نقطه عطفی در تاریخ تشیع این منطقه و به دنبال آن در ایران بوده و امام رضا (ع) در طول مسیر خود به ویژه در نیشابور احادیثی را بیان فرمودند که این موضوع بهترین روش برای معرفی مکتب تشیع بوده و نمونه برجسته آن حدیث سلسله‌الذهب بود.

موسوی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) در حدیث سلسله‌الذهب فرمودند «کلمه لااله‌الاالله همانند حصار و قلعه بوده و هر کس این کلمه را به زبان بیاورد از عذاب الهی در امان است البته این موضوع نیز شرایطی دارد که مربوط به مسئله ولایت است.»

امام جمعه سلماس ادامه داد: اعمال انسان باید مستند به ریشه امامت و ولایت باشد و هر عملی که بدون توجه ولایت باشد ارزشی ندارد.

موسوی ابراز داشت: با وجود همه محدودیت‌هایی که مامون برای جلوگیری از فعالیت امام رضا (ع) و ارتباط شیعیان با امام (ع) به وجود آورده بود بارزترین موضوع در سیره امام رضا(ع) تلاش حضرت برای معرفی جایگاه معصومین(ع) است.

امام جمعه سلماس تاکید کرد: الحمد‌الله مسئله ولایت در ایران تجلی یافته و مقام معظم رهبری و مراجع تقلید نمایندگان امام زمان (عج) هستند و برای پیشرفت و موفقیت در امور باید پیرو فرمان مقام معظم رهبری باشیم به طوری که هر جا اتحاد و بصیرت نسبت به ولایت و امامت حاکم باشد موفقیت حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/61005/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول