اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان قزوین خبر داد

فعالیت بیش از 55 هزار ورزشکار ساماندهی شده در قزوین

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: بیش از 55 هزار نفر در 9 ماه نخست سال جاری در این استان کارت بیمه دریافت کرده‌اند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته این رقم حدود چهار هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

فعالیت بیش از 55 هزار ورزشکار ساماندهی شده در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بعد از گذشت 9 ماه از سال 92 به سراغ محسن حق‌شناس مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین رفتیم و در خصوص بسیاری از مسایل روز ورزش استان با یکدیگر بحث‌ و گفت‌وگو کردیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

فارس: ورزش استان در چه حال و هوایی است؟

حوزه ورزش در سطح استان به نظر من در کنار تمام مشکلاتی که وجود دارد چه به لحاظ اقتصادی و چه لحاظ کمبود امکانات، حوزه‌ای است که به  سمت پیشرفت با یک استراتژی حرکت می‌کند. ما در حوزه‌های مختلف در حال انجام کارهایی هستیم که لحظه به لحظه خودمان را با نقطه‌های مشابه‌ در سنوات گذشته مقایسه می‌کنیم که اگر موضوعی باشد که نیاز به ترمیم داشته باشد بلافاصله آن را انجام داده و نقاط قوت خودمان را هم افزایش می‌دهیم.

فارس: در خصوص مجمع هیئت پرورش اندام قزوین توضیح دهید که آیا برای این هیئت سرپرستی انتخاب شده است؟

بله، بعد از اتمام دوره مدیریتی آقای مردعلی رئیس سابق این هیئت و با توجه به صحبتی که بین من و سرپرست وقت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام انجام گرفت، ایشان نظرشان بر این بود که یک سرپرست برای هیئت بدنسازی معرفی کنیم و خود آقای مردعلی هم نامه‌ای به فدراسیون داده بودند که زودتر تکلیفشان مشخص شود که سرانجام بعد از مکاتبه با فدراسیون، اداره‌کل آقای جودکی را به عنوان سرپرست این هیئت ورزشی معرفی کرد.

فارس: چرا کاندیداها برای ثبت‌نام ریاست هیئت بدنسازی و پرورش اندام به اداره‌کل مراجعه می‌کنند؟

طبق آیین‌نامه، هر کاندیدایی برای ثبت‌نام ریاست هیئت، هم می‌تواند به هیئت مربوط مراجعه کند و هم می‌تواند به اداره‌کل مراجعه کند. در این بین افرادی هستند که بیشتر تمایل دارند در اداره‌کل ثبت‌نام کنند و منعی هم ندارد و بخشی از تلاش ما در حوزه ورزش بر می‌گردد به باشگاه‌ها که هیئت بدنسازی در این خصوص هیئت نخست است.

فارس: وضعیت ورزشگاه 15 هزار نفری چگونه است، آیا در نگهداری آن به مشکلی برخورد نکرده‌اید؟

یکی از دغدغه‌های ما ورزشگاه 15 هزار نفری است؛ فکر می‌کنم بار بسیار سنگینی این ورزشگاه به لحاظ نگهداری بر دوش اداره‌کل ورزش و جوانان تحمیل کرده است. البته داشتن ورزشگاه 15 هزار نفری و مجموعه ورزشی که در قزوین احداث شده خودش یک امتیاز مثبتی است، ولی اشکال اینجاست که هزینه نگهداری ورزشگاه بسیار بالا بوده و هزینه‌های تعمیر و نگهداری ورزشگاه در بودجه دستگاه ورزش دیده نشده است، هر چند که من باید از حوزه برنامه‌ریزی و معاون عمرانی استانداری تشکر کنم که در این زمینه بسیار به ما کمک کردند، اما هنوز به آن نتیجه دلخواهی که می‌خواهیم نرسیده‌ایم و در حال حاضر درصدی از پول بودجه‌ای که متعلق به ورزش است عملاً برای نگهداری ورزشگاه صرف می‌شود که این موضوع را در کوتاه مدت می‌توانیم قبول کنیم. این در حالی است که ورزشگاه باید برای خودش یک مبنای اعتباری خاصی پیدا کند که هزینه‌های نگهداری آن به دستگاه ورزش تحمیل نشود در غیر این صورت دستگاه ورزش در نگهداری آن به مشکل برخورد خواهد کرد و ما به بخش‌های خصوصی، هیئت‌های ورزشی و شهرداری اعلام کرده‌ایم که حاضریم بهره‌برداری این ورزشگاه را واگذار کنیم چون هزینه‌های نگهداری آن بسیار سنگین است.

فارس: آیا شما با فشار رسانه‌ها ورزشگاه 15 هزار نفری را تحویل گرفته‌اید؟

رسانه‌ها اصرارشان بر این بود که چرا افتتاح این ورزشگاه به تعویق افتاده است و بارها تیتر بعضی از رسانه‌ها بود. ورزشگاهی که قرار بود سال 90 افتتاح بشود، موکول شد به دهه فجر و بعد از آن هم سال 91 و در سال 91 هم به تأخیر افتاد. ولی اینکه کسی بگوید با فشار رسانه‌ها ورزشگاه را تحویل گرفته‌ایم، این درست نیست.

فارس: سالن‌های ورزشی که در سطح استان هستند، آیا نیاز به تجهیزات بیشتری ندارند؟

تمامی دستگاه‌هایی که فعالیت‌های خدماتی دارند اعم از دستگاه ورزشی که جزوی از همان است و فضاهایی که خدمات ارایه می‌کنند استهلاک‌پذیر هستند و این استهلاک نیاز به جبران دارد که متأسفانه در این چند سال به خاطر عدم تأمین منابع مالی، تجهیزات ورزشگاه‌ها آنطور که باید به روز نشده‌اند که این مشکل از قبل بوده است و ما هم در ابتدای ورود به دستگاه ورزشی سهم بودجه تجهیزات را افزایش داده‌ایم ولی چندان چشم‌گیر نبوده است.

فارس: وضعیت هندبال قزوین به کجا رسید؟

هیئت رئیسه کاسپین به طور کلی به دنبال سرمایه‌گذاری در رشته‌ای است که بیشترین مخاطب و بیشترین شانس را برای موفقیت استان داشته باشد و مجموعه کاسپین یک ابتکار موفقی است که در استان ما شکل گرفته و یکی از وظایف ما تقویت این مجموعه است. اما در خصوص عملکرد هندبال و جایگاه آن چیزی که قطعی است ادامه مسیر هندبال تا پایان فصل مسابقات است و بعد از آن هیئت مدیره با توجه به نتیجه‌ای که هندبال خواهد گرفت تصمیم گیری می‌کند.

فارس: مراسم تجلیل از قهرمانان فراملی از دیدگاه شما چطور بود؟

این را باید از قهرمانان بپرسید! ولی آن چیزی که به ما انعکاس داده شد تشکر قهرمانان بود و جا دارد من از شهرداری، اعضای شورای شهر، سازمان نظام مهندسی و استانداری تشکر کنم که ما را در این امر مهم یاری کردند.

فارس: قهرمانانی که تجلیل می‌شدند دارای چه معیارهایی بودند؟

ما قهرمانانی را تجلیل کردیم که از نظر فدراسیون‌های مربوط رنکینگ دارند البته در کنار آنان از مربیان تیم ملی هم تجلیل به عمل آوردیم.

فارس: تعداد بیمه‌شدگان ورزش در استان به چه میزان است؟

سال گذشته در این بخش در مقایسه با سال 90 شاهد کاهش آمار بودیم که خوشبختانه امسال با همت مجموعه ورزشی استان بیش از 55 هزار نفر در 9 ماه نخست در استان قزوین بیمه شده‌اند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته این رقم حدود چهار هزار نفر افزایش پیدا کرده است که جا دارد از تلاش‌های هیئت پزشکی ورزشی تشکر کنم.

فارس: آیا به زیر مجموعه خود در شهرستان‌ها نظارت دارید و از وضعیت آنان باخبرید؟

بله، هم سرکشی می‌کنیم و هم مدیران شهرستان‌ها به اداره‌کل می‌آیند و بعضاً هم با رؤسای هیئت‌های شهرستان‌ها ارتباط نزدیک داریم و در جلسات شرکت می‌کنند و برنامه‌هایشان را ارایه می‌کنند و در بحث بودجه هم ما شهرستان‌ها را مستقل کرده‌ایم و در حال حاضر در بحث سرانه ورزش، بویین زهرا رتبه نخست را در استان دارد و بعد از آن به ترتیب شهرستان تاکستان، آبیک، قزوین، آوج و البرز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فارس: قرار بود باشگاهی به نام باشگاه صنعت تشکیل شود، این اتفاق به وقوع نپیوست، علت آن چه بود؟

پیگیری‌های زیادی برای این موضوع کرده‌ایم و من فکر می‌کنم خیلی‌ها هم شاهد این پیگیری‌ها هستند از جمله رسانه‌ها و شاید یکی از دلایلی که این اتفاق نیفتاد این بود که فضای خاصی در حوزه صنعت به دلیل تحریم‌ها حاکم بود ولی با این وجود بعضی از دستگاه‌های صنعتی دست ما را گرفتند مثل هفت الماس که از بخش خصوصی در دل ورزش استان داریم که کمک شایانی به ما می‌کند اما باشگاه صنعت وجود خارجی پیدا نکرده است. که انشا‌الله امیدواریم با حضور آقای روزبه در استانداری بتوانیم به این مهم برسیم.

فارس: صحبت پایانی...

ضمن تشکر از حضرتعالی، باید بگویم اگر موفقیتی در حوزه ورزش اتفاق می‌افتد این موفقیت معطوف به بدنه کارشناسی حوزه ورزش است؛ بدنه کارشناسی یعنی کارشناسان اداره‌کل، مجموعه تیم فنی حوزه ورزش، رؤسای هیئت‌های ورزشی و اعضای هیئت مدیره هیئت‌های ورزشی است. اخیراً در بعضی از رسانه‌ها کم لطفی نسبت به این مجموعه شده است که خیلی پسندیده نیست. در بین ادارات کل ورزش و جوانان در سطح کشور در تراز با استان قزوین، این استان جایگاه نخست را در برخی موضوعات در کل کشور به دست آورده است که این کار یک نفر و یک روزه نیست، کار کسانی است که زحمت کشیده‌اند و خودشان ایده داده‌اند و آن را تبدیل به برنامه کرده‌اند و با همت خودشان هم عملی شده است.

این در حالی است که ما در این دو سال با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه بودیم، بدنه کارشناسی اداره‌کل ورزش و جوانان فشار زیادی را متحمل شده است و من لازم می‌دانم بگویم که روا نیست زحمات این دوستان خدای نکرده با کم‌لطفی بعضی از مجموعه‌ها دچار خدشه شود؛ هر چند که یقین دارم حوزه ورزش با تمام وجود در مسیر متعالی خودش حرکت می‌کند که آن جایگاه نشاط و ورزش استان است. البته این به معنای آن نیست که ما در برخی موارد نقص نداریم.

انتهای پیام/77003/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول